روشی جدید برای درمان سرطان

سرطان به عنوان یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در جهان امروزی ما محسوب می شود و بسیاری از دانشمندان به دنبال راه هایی برای درمان این بیماری هستند ولی راه های مختلف کشف شده، هر یک دارای مزایا و معایبی هستند که موجب می شود تا استفاده از آنها تا حدی با مشکل روبرو باشد.

در راستای شناسایی راه درمان برای سرطان، دانشمندان آمریکایی پس از انجام آزمایش های فراوان بر روی بیماران صعب العلاج موفق به ابداع روش درمانی جدیدی برای این بیماری مرگبار شده اند.

این روش جدید درمان شامل بازآموزی سیستم ایمنی بیمار برای مبارزه با یک بیماری است. این فرایند منحصر به فرد از طریق حذف گلوبول های سفید خون و تغیری در آنها انجام می شود؛ به این ترتیب که با اصلاح آنها می توان موجب شد تا این گلوبول ها موفق به هدف قرار دادن یک نوع خاص از سرطان شوند و پس از آن نیز فرایند بازگرداندن به بدن بیمار انجام می شود.

با این حال باید گفت که این روش هنوز اثبات شده نیست زیرا نتایج این تحقیق برای انتشار هنوز هم صد در صد نیست. علت این امر این است که دو تن از بیماران در اثر پاسخ های ایمنی بدن خود به این روش جان خود را از دست دادند.

با این حال با استفاده از این روش 94 درصد از بیماران مبتلا به لوسمی لنفوبلاستی بهبودی یافتند. بنابر گزارش ها، 50 درصد از بیماران مبتلا به لنفوم بهبود یافتند و همچنین علائم سرطان در 80 درصد از بیماران مبتلا به لنفوم غیر هوچکین کاهش یافته بود. نتایج این تحقیق در انجمن آمریکایی پیشرفت علوم یا AAAS ارائه شد. با این حال اندازه و ابعاد انجام این آزمایش ها مشخص نبود.

منبع: stuff