احتمال سرطان زا بودن چمن مصنوعی

رئیس سابق سازمان سلامت ملی ایالات متحده آمریکا یا NHS به تازگی بیان کرده است که دلیل اصلی مبتلا شدن پسرش به سرطان بازی بر روی چمن های مصنوعی زمین فوتبال بوده است. نایگل مگوایر (Nigel Maguire) در آن زمان برای مراقبت از پسر 18 ساله خود به نام لویس مجبور شد تا به صورت زودهنگام بازنشسته شود. لازم به ذکر است که لویز مبتلا به لنفوم هوچکین بود. این سرطان نمونه نادری است که به سیستم ایمنی بدن حمله می کند.

گلوله های بسیار ریز پلاستیکی موجود در چمن های مصنوعی حاوی موادی نظیر جیوه، سرب، بنزن و آرسنیک است که می تواند برای فوتبالیست ها بسیار مضر باشد.

 مگوایر در این باره بیان کرد که سال ها بازی بر روی چمن های مصنوعی زمین های فوتبال موجب سرطان پسرش بوده است و هم اکنون خواستار از میان برداشته شدن این چمن ها شده است. او هشدار داد که گلوله های بسیار ریز پلاستیکی موجود در چمن های مصنوعی حاوی موادی نظیر جیوه، سرب، بنزن و آرسنیک است که می تواند برای فوتبالیست ها بسیار مضر باشد.

او در این باره بیان کرد که: «هر چه بیش تر به این مسئله نگاه می کنم، وحشت زده تر می شود. هر کس تصور می کند که بلع یک قاشق چای خوری از این مواد یک بار در هفته نگران کننده نیست سخت در اشتباه است.» او هم اکنون برای هشدار در این زمینه نیز کمپینی به راه انداخته است.

با این حال لازم است بدانید که او در این مدعا چندان هم تنها نیست. در ابتدای این ماه ژاکلین ابلت (Jacqueline Ablett) همسر فوتبالیستی به نام گری ابلت درخواست کرد تا درباره این چمن های مصنوعی تحقیقات بیش تری فراهم بیاید. لازم به ذکر است که گری ابلت نیز در سال 2012 میلادی در اثر بیماری لنفوم هوچکین از دنیا رفت.

منبع: independent

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا