مناطق ویژه علم و فناوری از معافیت خاص گمرکی برخوردار می شوند

وحید احمدی در حاشیه صد و سی هشتمین جلسه کمیسیون های دائمی شورای عتف در جمع خبرنگاران گفت: طرح های کلان ملی که مصوب شورای عتف هستند باید دارای یک دستگاه متقاضی باشند که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان دستگاه متقاضی این طرح انتخاب شده است.

وی افزود: طرح رصدخانه در کمیسیون تخصصی مربوطه در شورای عتف درحال بررسی است و در جلسه آینده کمیسیون های تخصصی نتیجه نهایی اعلام خواهد شد.

معاون پژوهشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: طرح رصدخانه ملی در صورتی که به عنوان طرح کلان ملی مصوب شورای عتف قرار گیرد می تواند از مزایای مالی و حمایتی طرح های کلان ملی بهره مند شود.

معاون پژوهشی وزارت علوم افزود: در جلسه صد و سی هشتمین کمیسیون های دائمی شورای عتف موضوع مناطق ویژه علم و فناوری مورد بررسی قرار گرفت.

احمدی تاکید کرد: در سال گذشته در شورای عتف ۵ منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان، یزد، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و بوشهر مورد تصویب قرار گرفتند که تصویب منطقه ویژه در بوشهر مشروط به تامین زیرساخت های لازم است.

وی تاکید کرد: تاکنون جزئیات مربوط به اساس نامه، نحوه انتخاب سازمان عامل و احکام مسئولیت ها در شورای عتف تعیین شده است.

معاون پژوهشی وزارت علوم با بیان اینکه منطقه ویژه علم و فناوری آذربایجان شرقی یکی از مناطق فعال است، گفت: گزارش مربوط به منطقه ویژه این استان توسط استاندار ارائه شد که تاکنون اساس نامه و سازمان عامل این منطقه تشکیل شده است.

احمدی با اشاره به اینکه مراکز فعال در مناطق ویژه علم و فناوری باید دارای همگرایی و هم افزایی با یکدیگر باشند، افزود: در این مناطق باید توسط شهرداری و استانداری فعالیت های خاص تعریف شود.

به گزارش مهر، وی عنوان کرد: مناطق ویژه علم و فناوری از مزایای مناطق آزاد مانند معافیت های خاص گمرکی برخودار می شوند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا