رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای: فاوا در پساتحریم متحول می شو

ناصرعلی سعادت روز پنج شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یکی از مهمترین صنایعی که پس از برجام، شاهد تحولات جدی در آن خواهیم بود، صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور است. 
وی به نقش سازنده تعاملات بین المللی در این بخش اشاره کرد و گفت: ایجاد تعاملات بین المللی، تاثیرات بسزایی روی توسعه این صنعت خواهد داشت و سبب توسعه فعالیت های این بخش می شود.
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای با اشاره به اینکه ما باید دوران پسابرجام را مدیریت کنیم، اظهار کرد: در مدل همکاری و تعاملات این موضوع دیده می شود. این روند نشان می دهد ما در حال مدیریت این موضوع مهم هستیم. 

** توجه کافی دولت یازدهم به صنعت فاوا 
وی اظهار کرد: آنچه ما را در سال های گذشته نگران می کرد، عدم توجه کافی به این صنعت بود که در دولت یازدهم این اتفاق مهم رخ داده است. 
سعادت با اشاره به اینکه به جرات می توان گفت که نگاه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نگاه بسیار درستی است، تاکید کرد: اهمیت دادن به بخش خصوصی، ایجاد فضا برای این بخش و توجه کافی به این بخش از جمله اقداماتی است که در حال انجام است.
وی عدم حمایت از این صنعت را مهمترین عامل نوپا بودن آن در کشور اعلام و اظهار امیداوری کرد روند حمایت از این صنعت با شتاب بیشتری ادامه یابد تا شاهد تحولات چشمگیر در آن باشیم. 

** تحریم، سبب ایجاد خودباوری 
وی به شرایط فاوا در دوران تحریم اشاره و اظهار کرد: شرایط دوران تحریم ها سبب شده تا ما خودمان را دریابیم و همه دنیا در سال های تحریم فراگرفتند که با ما باید چگونه تعامل و ارتباط داشته باشند. 
سعادت ادامه داد: شرکت های ایرانی در این دوران یاد گرفتند که بدون نیاز به دنیا نیز می شود کارها را پیش برد و با تلاش خود به موفقیت های خوبی نیز دست یافت. 
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای گفت: تجربه ای که در این زمینه به دست آورده ایم بسیار باارزش است. سختی های این دوران به پایان می رسد، این سختی ها از ما آدم های دیگری ساخته است.
وی با اشاره به اینکه تحریم ها به رغم تحمیل فشارها، زمینه فراگیری تجارب را فراهم کرده است، گفت: صنعت ما در این دوران، مسیری را تجربه کرده که کمتر کشوری در دنیا آن را تجربه کرده است. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا