ابداع روش جدید عکس برداری با حداقل آسیب به بدن

بر اساس گزارش های منتشر شده از این پروژه جدید ، این مطالعات شامل سیستم پیچیده و گسترده ای از تجهیزات پزشکی  است که بر پایه  میدان های الکترو مغناطیسی و صوتی در بافت بدن انسان عمل می کند. البته این روش تا کنون کاربردهای متعددی در علم پزشکی داشته و برای نمونه می توان به روشهایی همانند سونوگرافی که بر پایه  تشدید این میدان مغناطیسی انجام می گیرد و یا درمان به وسیله تحریک در مغز به وسیله هایپرترمی ، سیستم اعصاب مصنوعی یا دستگاه ضربان ساز در قلب انسان اشاره کرد.

این تیم به طور خاص یک معادله تخصصی انتگرال همراه با یک ماتریس را طراحی کردند که منجر به تولید یک ابزار تجزیه و تحلیل بسیار قوی جهت تشدید میدان مغناطیسی شده است که بسیار دقیق تر و سریعتر از ابزارها  و سیستم های عکس برداری قبلی عمل می کند .

به گفته کارشناسان ، رقابت در این صنعت پزشکی درمانی بسیار فشرده و تنگاتنگ است و این فن آوری در سال های اخیر رشد فراوانی را تجربه کرده است. البته باید اذعان داشت که این پیشرفت در بازار تجهیزات پزشکی و تولید روز افزون این محصولات در جهت تعدیل و کاهش این محصولات نیز گام بر می دارد .

در این پروژه مشترک که در بیمارستانی در ماساچوست در حال انجام است،  بهینه سازی الگوها ی صحیح جهت به حداقل رساندن طول تصویر برداری و گرمایش مغناطیسی آن در دست بررسی است .

این تیم به طور خاص یک معادله تخصصی انتگرال همراه با یک ماتریس را طراحی کردند که منجر به تولید یک ابزار تجزیه و تحلیل بسیار قوی جهت تشدید این میدان مغناطیسی شده است که بسیار دقیق تر و سریعتر از ابزارها  و سیستم های عکس برداری قبلی عمل می کند .

به گفته کارشناسان، این دستگاه قابلیت تغییر در مقیاس ها به وسیله متخصصان تصویر برداری را دارد . به طور مثال برای عکس برداری از اندام و اجزاء داخلی بدن قابلیتی به مراتب بیشتر و دقیق تر از سیستم های فعلی ام آر ای ، سونوگرافی ، سی تی اسکن و … را دارا است .  از دیگر مزایای این دستگاه جدید سرعت عکس برداری است که  در این نمونه فوق الذکر به مراتب بیشتر و بهتر از نمونه های قبلی عمل کرده وبه تشخیص بیماری توسط پزشکان کمک شایانی خواهد کرد .

در خاتمه لازم به توضیح است که علاوه بر موارد فوق ، یکی از مهمترین ویژگی های این سیستم جدید ، محافظت از بافت ها و اندام بدن بیماران در برابر تشعشعات مضر و زیانباری است که معمولا در تصویر برداری های پزشکی مشاهده می شود . این روش سریع در عکس برداری ، بیماران، مدت زمانی بسیار اندک را در برابر اشعه قرار می گیرند.

منبع :tass

ترجمه : احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا