ارتباط میگرن در زنان با افزایش سن

تغییرات در هورمون‌های زنانه از جمله استروژن و پروژسترون که در طول یائسگی رخ می‌دهد می‌تواند شدت سردردهای میگرنی را افزایش دهد.

پژوهشگران در این مطالعه با بررسی شدت سردرد‌های 3600 نفر زن مبتلا به میگرن، هم در دوران قبل از یائسگی و هم در حین آن دریافتند که خطر ابتلا به میگرن شدید در این زنان تا 60 درصد افزایش یافته بود.

خطر میگرن در طول دوران پیش از یائسگی که سطح استروژن زنان بسیار پایین می‌آید بیشتر است.

زنان شرکت‌کننده به پزشکان گفته بودند که در دوران یائسگی سردرهای آنها بدتر شده است و این موضوع واقعیت دارد.

پزشکان برای کمک به این افراد می‌توانند از درمان‌های هورمونی که در آن سطح تغییرات هورمونی در دوران پیش از یائسگی و در دوران یائسگی رخ می‌دهد استفاده کنند.

اگر هنوز برای یائسگی زود است می‌توان با تجویز قرص‌های ضد بارداری آن را کنترل کرد و زمان یائسگی را به عقب انداخت. اما اگر در اواخر دوره پیش یائسگی بوده و در حال شروع دوران یائسگی هستند می‌توانند با دریافت استروژن آن را به تاخیر بیندازند.

اما شاید گاهی مشکل از هورمون نباشد. اگرچه 76 درصد از افراد میگرن شان در طی یائسگی افزایش می‌یابد، برخی از سردردها ممکن است به دلیل مصرف بیش از حد داروها باشد که در این گروه سنی بسیار رایج است.

هر چه زنان مسن‌تر می‌شوند دردها و ناراحتی‌های آنان بیشتر می‌شود، همچنین درد مفاصل و پشت و شاید بیش از حد از داروهای مسکن استفاده کنند.

حدود 12 درصد از مردم ایالات متحده امریکا دچار میگرن بوده و شیوع آن در زنان سه برابر بیشتر از مردان است.

 

ترجمه: صالح سپهری فر

منبع: webmd

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا