80 درصد سرطانهای شایع در زنان درمان می شود

به گزارش دبیرخانه اولین کنگره بین المللی چالش های بالینی در مامایی، زنان و نازایی، دکتر علی اصغر پیوندی شب گذشته در مراسم افتتاحیه این کنگره افزود: رشته مامایی به برکت پوشش فراگیر شبکه بهداشت و نظام ارجاع پیشرفت های مناسبی داشته است به گونه ای که شاهد کاهش مرگ و میر مادران در کشور هستیم.
وی اظهار کرد : حدود 75 درصد زنان در جهان به سرطان دهانه رحم مبتلا هستند و سالانه نیم میلیون مورد جدید سرطان زنان شناسایی می شود که با تشخیص به موقع و درمان در 80 درصد موارد قابل درمان خواهد بود.
پیوندی عنوان کرد: آموزش بهداشت جنسی، عدم استعمال دخانیات، غربالگری به موقع از مواردی است که موجب پیشگیری و کاهش آمار مبتلایان به سرطان دهانه رحم می شود.
پیوندی واکسیناسیون جهت پیشگیری از ابتلا به سرطان دهانه رحم را یکی از چالش های پیش رو در حوزه کاهش آمار مبتلایان دانست و اظهار کرد: این همایش زمینه مناسبی برای تبادل فکری و همکاری بیشتر متخصصان این حوزه را فراهم می کند که امید است راهگشای این چالش باشد.
وی در ادامه با بیان اینکه ناهنجاری مادرزادی عامل مرگ و میر 7 درصد نوزادان است، اضافه کرد : تغذیه نادرست در دوران بارداری، استعمال دخانیات، ابتلا به عفونت ها، وضعیت اجتماعی و … از عوامل بروز این ناهنجاری ها است.
پیوندی آموزش در این حوزه را یکی از عوامل راهگشا دانست و افزود: برای اثر بخشی هزینه ها علاوه بر آموزش انجام سونوگرافی های پیشرفته یکی از رسالت های محققان حوزه زنان است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه 50 درصد زوجین در جهان نابارور هستند، عنوان کرد: حدود یک چهارم زوجین در کشورهای پیشرفته نابارور هستند که این آمار در کشور ما 11 درصد گزارش شده است.
وی افزود: درمان های کمی و کیفی ناباروری جزو سیاست های افزایش جمعیت است که تلاش مضاعف متخصصان زنان و مامایی را می طلبد که با افزایش آگاهی عمومی و جذب سیاست گذاران برای اصلاح سبک زندگی، کاهش رفتارهای پر خطر و اقدامات پیشگیرانه به تحقق این سیاست کمک کنند.
پیوندی در ادامه تصریح کرد: انجام مطالعات پایه و بالین و تحقیقاتی در حوزه یافتن راه های موثر برای پیشگیری و تشخیص نیازمند سرمایه گذاری است.
در این مراسم از پیشکسوتان رشته زنان و زایمان ، دکتر محمد متین، دکتر پرویز قره خانی ، دکتر حشمت اله ازهر، دکتر رضا مشایخی، دکتر مصطفی اعتماد زاده ، دکتر احمدرضا کرمی ، دکتر رضا راستی ، دکتر سید علی حسینی، دکتر حمید بهنیا، دکتر زهره شاهوردی، دکتر میتراپارسا پورمقدم، دکتر سید افسر شرفی و دکتر افسانه فداییان تقدیر شد .
اولین کنگره بین المللی چالش های بالینی در مامایی، زنان و نازایی از 27 تا 30 بهمن ماه در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزاری است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا