دستاوردهای فناوری کشور آماده ورود به بازار است

جلسه 76 ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، شامگاه سه شنبه به ریاست دکتر محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل این دبیرخانه برگزار شد.
دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در تشریح مصوبات و دستور این جلسه، گفت: در ابتدای جلسه گزارشی از پیشرفت ها و دستاوردهای علمی و فناوری کشور در حوزه تجاری سازی ارائه و مشخص شد که دستاوردهای فناوری کشور از مرحله مقدماتی و پایلوت عبور کرده و آماده ورود به بازار است.
دکتر منصور کبگانیان افزود: دستور اصلی جلسه ستاد راهبری موضوع 'آمایش سرزمینی آموزش عالی' بود که با توجه به ارائه پیشنهادهای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جلسات گذشته و متعاقب تشکیل کارگروه در ستاد راهبری و هماهنگی و کسب نظر سایر دستگاه ها اعم از وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت موضوع در ستاد راهبری به منظور تصمیم گیری نهایی ارائه شد.
به گفته عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، ساماندهی واحدهای دانشگاهی به منظور افزایش بهره وری این واحدها از مهم ترین موارد مطرح شده در طرح آمایش آموزش عالی است.
وی افزود: اعتبارسنجی و رتبه بندی واحدهای آموزش عالی، در راستای هدفمند شدن حمایت ها هم از موارد مهم مورد اشاره در این طرح است.
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر یادآور شد: حمایت از گسترش حضور بخش خصوصی در آموزش عالی به منظور کاستن از بار دولت در این بخش ضمن تقویت نظارت کیفی بر این عملکرد هم از مواردی بود که در جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی به تصویب رسید.
وی ادامه داد: طرح جامع نظام مهارت آموزی و توجه به موضوع مهم تبادلات علمی و فناوری با دیگرکشورها نیز از موضوعاتی بود که با نظر مثبت اعضای ستاد در این طرح گنجانیده شد.
به گزارش ایرنا از شورای عالی انقلاب فرهنگی، کبگانیان افزود: در انتهای این طرح نیز مسئولیت نظارت بر حسن اجرا و دریافت گزارش عملکرد به صورت نوبه ای به ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور محول شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا