جایزه آکادمی جهانی علوم سال 2016 به چه کسانی تعلق می گیرد

جایزه آکادمی جهانی علوم The World Academy of Sciences در سال 2016 ، یک سازمان مستقل بین المللی که در Trieste کشور ایتالیا در سال 1983 تأسیس شده است.
از اهداف و مأموریت این سازمان گسترش و کمک به رشد علم در کشورهای در حال توسعه است از سال 1985 جایزه ای در این خصوص برای ارج نهادن به دانشمندانی که در کشورهای جنوب کار و زندگی می کنند، اختصاص یافته است.
همچنین TWAS مؤسسات و دانشمندانی که در کشورهای در حال توسعه در زمینه توانمندسازی فعالیت دارند را پشتیبانی می نماید. مدیریت و تامین مالی TWAS توسط یونسکو انجام می گیرد.
به گزارش ایرنا از معاونت تحقیقات و فناوری ،جایزه 2016 TWAS به دانشمندانی اختصاص می یابد که از کشورهای در حال توسعه در 9 حیطه علمی در حال فعالیت و یا موجب رشد تکنولوژی و علوم می شوند.

**مشخصات جایزه:
*هر ساله 9 جایزه 15 هزار دلاری در زمینه های: کشاورزی، بیولوژی، شیمی، علوم زمین شناسی، مهندسی، ریاضیات، علوم پزشکی، فیزیک و علوم اجتماعی
*همراه با یک مدال
* این جایزه در موقعیت های خاص اغلب مصادف با برگزاری گردهمایی عمومی TWAS ارایه می شود.

**شرایط متقاضیان:
*شرکت کنندگان بایستی از دانشمندان کشورهای در حال توسعه بوده که حداقل به مدت 10 سال تا زمان نام نویسی در آن کشور زندگی و کار کرده باشند
شرکت کنندگان بایستی دارای یکی از شرایط زیر باشند:
1 – دارای نتایج تحقیقاتی برجسته برای رشد تفکر علمی بوده و یا
2- سهم به سزایی در کاربرد علم و تکنولوژی در جهت رشد پایدار داشته باشند
*اعضای TWAS نمی توانند برای دریافت این جایزه شرکت کنند
آکادمی جهانی علوم از تمامی افراد شامل آکادمی های علمی، مؤسسات ملی تحقیقاتی، دانشگاه ها و انستیتوهای علمی کشورهای در حال توسعه در این خصوص دعوت به عمل می آورد.
نحوه ثبت نام: تکمیل فرم های مربوطه و ارسال به دبیرخانه جایزه TWAS
مهلت ثبت نام: 29 فوریه 2016 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا