همایش نقش کودک و نوجوان در توسعه پایداربا رویکرد HSE برگزار می شود

مسعود شاه پسند دبیر اجرایی اولین همایش نقش کودک و نوجوان در توسعه پایدار با رویکرد HSE روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا گفت: آمارهای جهانی حاکی از آن است که هر ساله صدها هزار کودک بر اثر حوادث غیرعمدی و خشونت کشته شده و میلیون ها کودک دیگر نیز دچار عوارض و بیماری های ناشی از حوادث می شوند.
وی افزود: بر اساس مطالعه سازمان جهانی بهداشت سال 2000 حدود 950 هزار کودک و نوجوان زیر 20 سال در اثر حوادث جان خود را از دست دادند که حوادث غیرعمدی عامل 90 درصد از این مرگ ها شناخته شده است.
وی اظهار کرد: مطالعات نشان داده است که دولتمردان کشورها برنامه ریزی ها و تلاش های زیادی را در راستای کاهش حوادث و بیماری های ناشی از آن در مراکز آموزشی و پرورشی شهرها و کشورهای خود انجام داده اند.
شاه پسند گفت: در این راستا ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در کلان هر تهران به منظور کاهش حوادث و بیماری های کودک و نوجوان برنامه ریزی هایی توسط شهرداری مطابق با وظایف و مسئولیت های آن صورت گرفته است.
وی افزود: بر این اساس سامانه مدیریت HSE شهرداری تهران دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران را به عنوان مجری ' طراحی و استقرار سیستم مدیریت HSE شهروندی و بازرسی و نطارت بر عملکرد سازمان های متولی در حوزه کودک و نوجوان در نظر گرفته است.
شاه پسند با بیان اینکه اجرای این گونه طرح ها به تنهایی ممکن نیست گفت: بر این اساس و با هدف همکاری سایر نهادهای مرتبط اولین همایش نقش کودک و نوجوان در توسعه پایدار با رویکرد HSE برگزار می شود.
وی افزود: در این راستا از یک سری مراکز آموزشی بازدید به عمل آمد و اقدامات اصلاحی سنجیده شد که در این همایش مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
وی گفت: ارایه آمار و اطلاعات از حوادث و بیماری ها و وضعیت موجود در مراکز آموزشی و پرورشی مورد مطالعه، مزایا و چالش های پیش رو در استقرار سیستم مدیریت سلامت ایمنی و محیط زیست، مدیریت ریسک در مراکز آموزشی و پرروشی کودک و نوجوان و بررسی فرصت های بهبود و پتانسیل های موجود در راه ارتقای بهره وری مراکز آموزشی با رویکرد HSE برخی از محورهای این همایش است.
شاه پسند افزود: نقش تغذیه سالم در سلامت و رشد کودک و نوجوان ، اهمیت اقتصاد در حوزه کودک و نوجوان، مدارس با رویکرد توسعه پایدار، بررسی طرح مدارس سبز / مدارس مروج سلامت و معرفی و بررسی آخرین یافته های علمی و فناوری در ارتقاء HSE مراکز آموزشی و پرروشی کودک و نوجوان از دیگر محورهای این همایش است.
وی با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال مقالات تا 5 اسفندماه است گفت: بعد از اعلام فراخوان 10 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که در نهایت داوری و برگزیده معرفی و در کتاب همایش چاپ خواهند شد. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا