جنگ IOS بین اپل و اف بی آی

خبرگزاری فرانسه امروز (چهارشنبه) با انتشار این خبر گزارش داد: شرکت اپل ضمن مخالفت با شکستن قفل نرم افزارهای مورد استفاده در گوشی همراه یکی از دو ضارب واقعه تروریستی در «سن برناردینو» به منظور کمک به تحقیقات FBI، اعلام کرد بوجود آوردن یک «راه نفوذ» به گوشی های هوشمند، «بسیار خطرناک» است.
همچنین به گزارش سی ان ان، اپل اعلام کرده است که با دستور قاضی دراین زمینه به مقابله قضایی خواهد پرداخت.
FBI از زمان رویداد حمله تروریستی سن برناردینو در آذرماه گذشته که در جریان آن 14 نفر کشته شدند، تاکنون موفق به رمز شکنی گوشی همراه یکی از دو ضارب این حمله نشده است که احتمالا می تواند دربرگیرنده سرنخ هایی باشد.
قاضی «شری پیم» (Sheri Pym) به شرکت اپل دستور داده است تا «روش های فنی منطقی» به منظور کمک به FBI برای هک کردن گوش iPhone 5C که تلاش های متعدد ماموران برای باز کردن این گوشی تاکنون ناکام مانده، اعلام کند.
یازدهم آذرماه سال جاری یک زوج آموزش یافته به نام های «تشفین مالک» 27 ساله و همسرش «رضوان فاروق» 28 ساله در مدارس وابسته به عربستان سعودی به یک مرکز مراقبت از معلولان در شهر سن برناردینو در جنوب ایالت کالیفرنیا حمله برده و با شلیگ گلوله 14 تن را کشته و 25 تن را مجروح کردند.
این دو تروریست در درگیری با پلیس کشته شدند و گروه تکفیری داعش نیز مسئولیت این اقدام را به هوادارانش نسبت داد.
«تیم کوک» مدیرعامل اپل در اعتراض به این خواسته دادگاه و پلیس FBI در بیانیه ای که روی اینترنت انتشار داد، اعلام کرد: دولت آمریکا از اپل خواسته تا دست به اقدامی بی سابقه زند که امنیت مشریان مورد تهدید قرار می گیرد.
مدیرعامل اپل در این بیانیه ضمن تاکید براینکه شرکت اپل مخالف این دستور قاضی دادگاه است، افزود که تهیه کردن چنین برنامه خواسته شده ای، بسیار پرمخاطره است، زیرا دیگران هم می توانند هر گوشی iPhone را باز کنند و حفظ حریم خصوصی افراد به شدت در کانون نگرانی قرار می گیرد. 
مدیر عامل اپل تصریح کرد: دولت آمریکا درخواستی دارد که (اکنون) آن را نداریم و ساخت آن را بسیار خطرناک می بینیم، زیرا از ما خواسته اند یک راه نفوذی به iPhone را بسازیم و اگر این نرم افزار که امروز وجود ندارد، به دست افراد نااهل بیافتد، امکان بازکردن گوشی دیگران را پیدا خواهند کرد.
به گزارش ایرنا، مدیرعامل اپل نوشت که هر چند دولت آمریکا اصرار دارد استفاده از این (نرم افزار) محدود به پرونده سن برناردینو خواهد بود، ولی تضمینی برای کنترل روی (این نرم افزار) وجود ندارد؛ ولی ما به همکاری با FBI ادامه خواهیم داد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا