حفظ باروری بیماران سرطانی درکشورامکان پذیر است

 دکتر ساغر صالح پور امروز چهارشنبه درحاشیه برگزاری اولین کنگره چالش های بالینی در مامایی، زنان و نازایی افزود:متخصصان ایرانی رشته های سرطان زنان و سایر رشته های زنان و نازایی قادرهستند با به کار بردن روش های درمانی چه در مردان و زنانی که به سرطان مبتلا هستند به حفظ باروری آنها کمک کنند.
وی اضافه کرد: امروزه حفظ باروری در بیماران سرطانی از چالش های مهم حوزه سلامت بوده و این امید را می دهد که بیماران سرطانی هم روزی صاحب فرزند شود.
صالح پور اظهار کرد: با توجه به اینکه سن امید به زندگی در جهان افزایش یافته است سرطان ها نیز بیشتر قابلیت درمان را پیدا کرده اند از این رو نیاز به فرزند دار شدن در این بیماران با توجه به امکانات درمانی موجود در کشور بیشتر خواهد بود.
متخصص زنان و زایمان ادامه داد:بیماران سرطانی برای ادامه درمان خود ناچار هستند از داروهای هورمونی، کورتن درمانی، رادیوتراپی ، شیمی درمانی استفاده کنند که اعضای تولید مثل آنان را مختل می کند که دراین صورت می توان با به کاربردن روش های حفظ باروری به آنها کمک کرد.
وی افزود: یکی از این روش ها فریز کردن جنین است به این صورت زوجی که هر کدام دچار سرطان شدند قبل از شروع مراحل درمانی ابتدا با روش AVF می توان جنین تشکیل داد و آن را فریز کرد.
استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه کرد:افراد مجرد نیز می توانند زنان تخمک (نسج تخمک ) و مردان اسپرم را فریز کرده و در شرایط مناسبی از آن برای باروری استفاده کرد.
صالح پور افزود: در ایران چند سالی است که از روش فریز کردن جنین استفاده می شود و بیمارستان طالقانی و چندین مراکز دیگر در کشور نیز از روش های مختلف درمان ناباروری بهره مند شده اند.
به گفته وی این روش ها علاوه بر بیماران سرطانی در برخی از بیماران که نقص خود ایمنی دارند مانند لوپوس که باید دارو مصرف کنند امکان پذیر است.
صالح پور به هزینه روش ها درمانی ناباروری اشاره کرد و گفت :در مراکز خصوصی هزینه فریز تخمک یا جنین و اسپرم سالانه یک و نیم میلیون تا 3 میلیون تومان است و در مراکز دولتی 400 تا 500 هزارتومان است.
وی در ادامه با اشاره به درمان موفق ناباروری در کشورگفت :ایران همگام با سایر کشورهای پیشرفته جهان استفاده از روش های درمانی ناباروری و تکنولوژی نوین ART به خوبی قابل انجام است .
باولین کنگره بین المللی چالش های بالینی در مامایی، زنان و نازایی از 27 تا 30 بهمن ماه در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزاری است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا