دگرگونی در ورزش به کمک علم ژنتیک

یک نهاد وابسته به علم ژنتیک بر اساس یافته های این دانشمندان اعلام آمادگی کرد تا اطلاعات ژنتیکی ورزشکاران شرکت کننده در المپیک 2016 ریو را بررسی و آن را به ورزشکاران و سرمربیان تیم های ملی کشورهای مختلف جهان اعلام کند.این تجزیه و تحلیل علمی، نخستین گام در افزایش عملکرد ژنتیکی ورزشکاران است. نشریه «نیچر» در سال 2012 میلادی در مقاله ای به عوامل بالقوه در ژن دوپینگ ورزشکاران پرداخت.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی «مد سیتی نیوز»، یافته های دانشمندان نشان می دهد که ژنتیک عامل اساسی در عملکرد بازیکنان و موفقیت های آنان است.
در این گزارش آمده است: ورزشکاران تاکید زیادی بر تغذیه و رژیم ورزشی برای ارتقای عملکردشان دارند و مرکز پزشکی ورزشکاران مستقر در «نوا اسکوشیا» در شرق کانادا یک مفهوم ژنتیکی جدید به این مطلب افزوده است.
بر اساس یافته های دانشمندان علم ژنتیک، سلامت ورزشکاران، سلول های ماهیچه، متابولیسم و حتی عوامل روانشناسی در افزایش توانایی ورزشکاران بی تاثیر نیست و احتمال دارد ورزشکاران نخبه از داشتن نعمت ژنتیک برخوردار باشند.
در این گزارش آمده است: اکثر فیزیولوژیست ها معتقد هستند که این عوامل به علم ژنتیک ارتباط دارد و در بدن انسان ژن هایی وجود دارد که ممکن است عملکرد را محدود کند.
بر اساس یافته های علمی دانشمندان، عوامل فیزیکی یا ذهنی زیادی برای آمادگی در ورزش های مختلف وجود دارد که این عوامل می تواند در ژن هر فردی یافت شود.