نگرانی از صفر شدن بودجه برخی طرح های کلان ملی

منصور کبگانیان در حاشیه هفتاد و ششمین جلسه ستاد نقشه جامع علمی کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به بودجه های پژوهشی گفت: بحث بودجه و پژوهش دو بخش دارد، یک بخش آن به حمایت و پشتیبانی از این حوزه مربوط می شود و بخش دیگر آن به تقویت سیستم و نظام مدیریت پژوهش باز می گردد.

وی ادامه داد: همه تلاش هایی که ما انجام می دهیم، به ویژه در ستادهایی که برای سندهای اولویت دار تصویب شده، ساختار مدیریتی بودجه پژوهش را محکم کرده و نظارت‌ها را جدی تر می کند.

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور افزود: بخش دیگر، افزایش بودجه پژوهشی است، در بررسی و آسیب شناسی که انجام داده ایم، این بودجه در برخی از قسمت ها کاملا نزدیک به صفر شده، مانند طرح های کلان ملی که این مسئله واقعا نگران کننده است که ردیف طرح های کلان ملی حذف شود.

وی ادامه داد: ما انتظار داشتیم شورای عالی علوم و تحقیقات و فناوری دفاع جدی تری از این موضوع انجام دهد، از طرفی چون شورای عالی انقلاب فرهنگی باید مرتب سیاست های مدنظر مقام معظم رهبری را رصد و پیگیری کند، به صورت مرتب از اعضای سازمان مدیریت و برنامه ریزی دعوت می کنیم تا دراین جلسات حاضر شوند، که قول هایی نیز در این زمینه داده اند.  

کبگانیان افزود: همچنین با دولت و مجلس درحال رایزنی هستیم برای بند مربوط به بودجه های پژوهشی که پیشنهاد شده اصلاحاتی اعمال شود. البته ردیف ۷ هزار میلیاردی در بودجه خوب است ولی سازکار اجرایی شدن آن مناسب نیست.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا