هکرها در کمین اسباب بازی های مدرن

امروزه با طراحی و ساخت اسباب بازی های هوشمندی که قابلیت اتصال به اینترنت را دارند، حوزه جدیدی در زمینه حملات اینترنتی هکرها گشوده شده است که کودکان ؛ نوجوانان و خانواده های آن ها قربانی اصلی این حملات سایبری محسوب می شوند . اگر تا پیش از این دریچه ورودی هکر ها به اطلاعات شخصی افراد ، موبایل ، کامپیوتر و تبلت محسوب می شد ، به تازگی باید اسباب بازی ها را نیز در این فهرست ملاحظه کرد.   اسباب بازی های هایی  با طراحی مدرن و دلفریب با ضریب امنیتی پایین در دنیای کودکانه بچه ها همان اندازه که مجذوب کننده است ممکن است باعث اضطراب و تشویش آن ها نیز شود.

دانستن و فهمیدن این که فرزندان شما از چه نوع بازی هایی استفاده میکنند بسیار حائز اهمیت است اما در انتها  امکان بروز مشکلاتی از این دست و گذشتن از مرز های امنیتی هم چنان برای هکرها باز خواهد بود.

به تازگی یک شرکت امنیتی بین المللی با نام فنلاند  که وظیفه  تامین امنیت و سلامت محصولات اینچنینی در جهان را بر عهده دارد ؛ به والدین کودکان هشدار داد  در استفاده از این محصولات با ضریب امنیتی بالا اطمینان حاصل کنند تاسلامت روانی کودکان در معرض خطر قرار نگیرد .

اسباب بازیهای مدرن با اتصال به اینترنت امکانات فراوانی برای هکرها و حملات آن ها به نرم افزارهای شخصی در سر اسر دنیا را  فراهم میکند .

به طور مشخص حمله سایبری بر روی محصولات شرکت VTech  در کشور هنگ کنگ که به تولید محصولات آموزشی می پردازد و هک کردن اطلاعات آن باعث ایجاد دلهره و نگرانی در 6 میلیون و 500 هزار  کودک و خانواده های آن ها شد .

این اتفاق علاوه بر والدین کودکان باعث موج نگرانی جدیدی در تولید کنندگان این محصولات نیز شده است و شان سالیوان ، مشاور ارشد شرکت امنیتی فنلاند در بیانیه  ای که در همین رابطه منتشر شد اعلام کرد : اسباب بازیهای هوشمند ؛ دنیای اینترنت و بازار موجود در آن بسیار تنگاتنگ و رقابتی است و هر روز شاهد افزایش این تولیدات در جهان هستیم اما موضوعی که در این میان مورد غفلت قرار می گرد امنیت این محصولات است .

او در ادامه توضیحات خود عنوان کرد رشد محصولاتی از این دست  باید با ضریب امنیتی بیشتری وارد بازار شده و والدین کودکان نیز باید توانایی مواجهه  با این مشکلات را بیاموزند و از امنیت این بازی ها برای استفاده فرزندان خود اطمینان حاصل کنند .

دکتر سالیوان در همین راستا با اشاره به توان و زمان خانواده کودک برای استفاده از این محصولات ابراز امیدواری کرد که پدر و مادر کودک در استفاده از این اسباب بازیها او را تنها رها نکنند و برای امنیت و محافظت از فرزند خود نظارت بیشتری بر آنان داشته باشند .

میکاییل آلبرت پژوهشگر و محقق این شرکت در پایان اضافه کرد که دانستن و فهمیدن این که فرزندان شما از چه نوع بازی هایی استفاده میکنند بسیار حائز اهمیت است اما در انتها  امکان بروز مشکلاتی از این دست و گذشتن از مرزهای امنیتی هم چنان برای هکرها باز خواهد بود و علاقه کودکان به این بازی ها نیز تمام نشدنی است .

منبع :thehealthsite

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا