ردپای سموم جلبکی مضر در جانداران دریاییِ آلاسکا

کارشناسان اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا با بررسی محتویات شکم،‌ ادرار و مدفوع وال‌ها، فُک‌ها، لاک پشت‌ها و شیرهای دریایی دریافتند که در 13 گونه بومی در زیستگاه‌های آلاسکا سموم جلبکی مضر وجود دارد.

«کتی لف‌بوره»، نویسنده ارشد این مطالعه گفت: آنچه در این مطالعه قابل توجه بوده گستردگی وجود این مواد سمی در آلاسکاست. هرچند هنوز نمی توان با قطعیت گفت که انباشت مواد سمی یافت شده در پستانداران دریایی آلاسکا به اندازه‌ای زیاد است که می‌تواند بر سلامت آن‌ها تاثیر بگذارد. همچنین تایید علت تلف شدن این حیوانات کار ساده‌ای نیست.

این کارشناس محیط زیستی افزود: هرچند مشخص است این جریان و روند هشداردهنده به رشد و گسترش جلبک‌ها می‌انجامد و این احتمال وجود دارد که حیات پستانداران دریایی در آینده تحت تاثیر آن‌ها قرار گیرد.

در این بررسی نمونه‌های گرفته شده از 905 پستاندار دریایی منطقه آلاسکا که در فاصله سال های 2004 تا 2013 به گل نشسته بودند، مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، از سال 1998 مسمومیت ناشی از سموم جلبکی میان شیرهای دریایی در کالیفرنیای مرکزی پدیده شایعی است و مطالعه اخیر اولین بررسی است که وجود جلبک مضر را در منطقه جنوب آلاسکا تا اقیانوس منجمد شمالی ارزیابی کرده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا