ورود فناوری‌های سبز به کشور از نتایج پساتحریم

رییس ستاد برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست با اشاره به تاثیر اجرایی شدن برجام بر محیط زیست، گفت: بخشی از نتایج دوران پساتحریم به فناوری‌های سبز ارتباط پیدا خواهد کرد و انتظار می‌رود در این نمایشگاه و در آینده نزدیک شاهد حضور و فعالیت شرکت‌های خارجی در حوزه مربوط به انرژی‌های پاک، بازیافت، تصفیه و بهینه‌سازی مصرف انرژی در کشور باشیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از ستاد خبری پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست، مجید فدایی با استقبال از فضای پسابرجام بر محیط زیست، درباره تاثیر تحریم بر بخش‌های مختلف اقتصادی ایران از جمله بخش محیط زیست، گفت: عوارض پساتحریم در بسیاری از بخش‌ها از جمله ورود فناوری‌های نوین در عرصه حفاظت از محیط زیست، طبیعت و منابع آب دیده خواهد شد.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به شعار نمایشگاه «اقتصاد سبز دوران پساتحریم» گفت: بخشی از نتایج دوران پساتحریم به فناوری‌های سبز ارتباط پیدا خواهد کرد و انتظار می‌رود بعد از آن شاهد فعالیت شرکت‌های بین‌المللی سبز در کشور باشیم.

فدایی برگزاری نمایشگاه را فرصتی برای فرهنگ‌سازی، جلب توجه عمومی و آموزش همگانی و افزایش مشارکت مردم در حفظ محیط زیست دانست.

نمایشگاه محیط زیست فرصتی برای جلب توجه و آموزش همگانی

رییس ستاد برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست همچنین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست را فرصت مغتنمی برای بسترسازی مناسب مشارکت مردم در حفاظت از محیط زیست، ارتقای مدیریت محیط زیست کشور از طریق خلق فرصت‌ها و معرفی توانمندی‌های زیست محیطی در سطوح ملی و بین‌المللی و ارائه راهکارهای اصولی و عملی برای جلوگیری از تخریب محیط زیست دانست.

سرپرست اداره کل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: یکی از اصول کلی و خط مشی دولت تدبیر و امید توجه به محیط زیست است و اصول توسعه پایدار به یک ضرورت حتمی و یک نیاز برای توسعه تبدیل شده و به بخشی از تعهدات ملی کشور مبدل شده است.

به گفته فدایی در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست، سازمان‌ها، صنایع و شرکت‌های تولیدی و خدماتی، تشکل‌های مردمی زیست محیطی با غرفه‌های فعال و اثرگذار حضور دارند و در این فضا، بیشترین تعامل‌ بین کارشناسان و علاقه‌مندان به محیط ‌زیست صورت خواهد گرفت که انتظار می‌رود مورد استفاده و استقبال متخصصان و اندیشمندان محیط‌ زیست قرار گیرد.

پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست از 10 تا 13 اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا