ابتکار:دولت اجازه اجرای طرحهای مضر برای محیط زیست را در هیچ نقطه ای نمی دهد

معصومه ابتکار روز سه شنبه در بازدید از سایت پتروشیمی مکران در چابهار اظهار داشت: سواحل زیبا و راهبردی مکران دروازه ارتباط با جهان و متصل به آبهای اقیانوسی است. 
وی افزود: رهبر معظم انقلاب و دولت یازدهم توجه ویژه ای به مخاطرات زیست محیطی و رعایت حفظ محیط زیست دارند.
وی از نگاه بلند استاندار سیستان و بلوچستان برای اجرای طرح های مهم عمرانی قدردانی کرد و گفت: با همت مسئولان، نقاط مختلف کشور به رشد و توسعه پایدار دست پیدا می کند.
وی گفت: اجرای طرح هایی مانند توسعه بندر شهید بهشتی، کارخانه های فولاد، پتروشیمی مکران و سایر طرح های صنعتی در چابهار نباید بر محیط زیست، گونه های گیاهی و جانوری در خلیج چابهار، خاک و هوای منطقه آسیب وارد کند.
ابتکار بیان کرد: کارشناسان محیط زیست برای برداشت آب و سرازیر شدن پساب پتروشیمی و طرح های صنعتی بررسی لازم را انجام خواهند داد و پس از اطمینان از آسیب پذیر نبودن گونه های خلیج چابهار برای صدور مجوز تصمیم گیری می کنند.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: تمام تلاش ها برای حفاظت از آب، خاک، هوا و مرجان های دریایی منطقه سواحل مکران انجام خواهد شد.
ابتکار گفت: بر اساس استانداردهای روز دنیا شاخص های زیست محیطی و مخاطرات آن بررسی می شود و نباید اجرای یک طرح مردم و محیط را آزار دهد.
مدیرعامل هاب سوم پتروشیمی ایران نیز در این بازدید گفت: طرح توسعه شهرک پتروشیمی مکران از سال 1391 در زمینی به مساحت هزار و 230 هکتار در حال ساخت است تلاش داریم 17 واحد پتروشیمی در آن راه اندازی شود. 
محمدرضا موثقی نیا ادامه داد: طرح های پتروشیمی که با سرمایه گذاری 12 میلیارد دلار در مرحله های مختلف در مدت 10 سال راه اندازی می شود برای 16 هزار نفر مستقیم و 40 هزار نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد می کند.
وی بیان کرد: اشتغالزایی مهمترین اثر اقتصادی و اجتماعی مجتمع های پتروشیمی مکران است که افزایش میزان ارزش ریالی محصولات تولید شده و سطح سرمایه گذاری داخلی و خارجی، توسعه فعالیت های بازرگانی و گردشگری، گسترش حمل و نقل چند وجهی و کسب و کار از دیگر مزایای آن خواهد بود. 
وی گفت: کارخانه هایی مانند اوره و آمونیاک، متانول، متانول آمونیاک، الفین 1، آروماتیک و کریستال ملامین در سایت پتروشیمی مکران چابهار راه اندازی می شوند.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به همراه استاندار سیستان و بلوچستان، مدیرعامل منطقه آزاد چابهار و شماری از مسئولان و قشرهای مختلف مردم پس از بازدید از سایت پتروشیمی مکران، طرح تولید جلبگ های میکروسکوپی مرکز تحقیقات شیلات، پنل های خورشیدی، شرکت کشتی سازی دریا امید و طرح توسعه اسکله شهید بهشتی و کلانتری چابهار در نشست شورای اداری استان در این شهرستان شرکت کرد.
به گزارش ایرنا، چابهار در 700 کیلومتری جنوب زاهدان، مرکز استان سیستان و بلوچستان و در ساحل دریای عمان (مکران) واقع شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا