راهکارهای اجرای طرح افزایش کارایی موتورخانه ها بررسی می شود

دومین همایش شبکه شرکت های خدمات انرژی با موضوع «بهینه سازی انرژی و کاهش اثرات زیست محیطی در موتورخانه ها» و به همت ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی هشتم اسفند ماه امسال برگزار می شود.
دبیر ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی، بررسی زیرساخت های لازم و چالش های احتمالی طرح افزایش کارایی موتورخانه های موجود در کل کشور، آسیب شناسی و ایجاد زمینه عملیاتی بیشتر برای اجرایی کردن این قوانین و استفاده کشور از منافع اجرای طرح و اعمال سیاست مناسب را از جمله اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد.
یدالله سبوحی با بیان اینکه اجرای برنامه بهینه سازی انرژی، مستلزم مشارکت عمومی و توسعه بازارهای خدمات انرژی و فناوری است، افزود: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده، قرار شد طرح افزایش کارایی موتورخانه ها در حجمی کوچکتر و در 200 واحد موتورخانه اداری و مسکونی شهر تهران اجرا شود.
وی ادامه داد: برای پاسخ به تمامی این ضرورت ها، ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی تصمیم گرفت تا دومین همایش بهینه سازی انرژی و کاهش اثرات زیست محیطی در موتورخانه ها را با محوریت بیان دستاوردهای مطالعات انجام شده برگزار کند.
سبوحی خاطرنشان کرد: با توجه به رشد فزاینده مصرف انرژی در کشور و تصویب قانون اصلاح الگوی مصرف، طرح هایی به منظور بهینه سازی انرژی ارائه شد که با توجه به توجیه فنی، اقتصادی و زیست محیطی طرح افزایش کارآیی موتورخانه های موجود کل کشور، در جلسه شورای اقتصاد مورد تایید قرار گرفت.
به گزارش ایرنا از معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری، وی یادآور شد: در راستای اجرای برنامه های بهینه سازی انرژی و محیط زیست، حمایت از شبکه شرکت های خدمات انرژی و دانش بنیان، توسعه بازار خدمات و فناوری انرژی در دستور کار ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گرفته است.
به گفته سبوحی، شبکه شرکت های تخصصی بستر و امکان لازم برای هم افزایی توانمندی ها، پتانسیل های نهادهای فعال در زمینه بهینه سازی انرژی و محیط زیست را فراهم می آورد تا در حین انعطاف پذیری و سازگاری، قادر به پاسخ گویی به نیازهای واقعی بازار ملی، منطقه ای و جهانی باشند

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا