کشف متان در لوله های آب شهری

به تازگی موجی از ویدیوهای ناراحت کننده که توسط فعالان محیط زیست تهیه شده است نشان می دهد که در برخی از مکان های جهان، آب لوله کشی می تواند آتش بگیرد. باور بر این است که شکست گاز طبیعی می تواند موجب رسیدن آن به آب آشامیدنی شده باشد. با این حال دانشمندان در این زمینه اختلاف نظر فراوان دارند اما باید به یاد داشت که این شرایط هم می تواند بدون نشان دادن روند خود به وقوع بپیوندد.

در ادامه روند کاهش انتشار گازهای دی اکسید کربن، گروه های فعال در زمینه محیط زیست به سمت موضوع گازهای گلخانه ای روی آورده و سعی داشته اند تا از طریق انتشار ویدیو هایی مبنی بر آتش گرفتن آب به آگاه سازی بپردازند.

گاز طبیعی عمدتا شامل متان است. متان نیز یکی از گازهای گلخانه ای است که 23 برابر قوی تر از گاز دی اکسید کربن بوده و نسبت به آن عمر کمتری نیز دارد. در ادامه روند کاهش انتشار گازهای دی اکسید کربن، گروه های فعال در زمینه محیط زیست به سمت موضوع گازهای گلخانه ای روی آورده و سعی داشته اند تا از طریق انتشار ویدیو هایی مبنی بر آتش گرفتن آب به آگاه سازی بپردازند.

در یکی از این مکان های یاد شده یعنی پارکر کانتری واقع در تگزاس، گاز طبیعی استخراج نمی شد اما با این حال این منطقه درگیر عملیات حفاری قدیمی تری بود که موجب می شد تا گاز و روغن به سمت بالا جاری شود. پس به این ترتیب استخراج گاز در این پدیده هیچ نقشی نداشته است.

این امر نشان از این دارد که این پدیده به یک دلیل خاص اتفاق نمی افتد و می توان انتظار داشت تا دلایل متعددی در وقوع آن دخیل باشند که این موضوع نیاز به تحقیقات بیشتری توسط دانشمندان خواهد داشت.

منبع: science20

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا