انرژی‌های تجدیدپذیر یکی از زیرساخت‌های توسعه است

 محمدنژاد در مراسم کلنگ زنی همزمان 6 سایت نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی در کرمان با اشاره به اینکه شاید این سؤال مطرح شود که با داشتن ظرفیت بسیار انرژی فسیلی چرا باید سراغ انرژی‌های نو برویم؟ اظهار کرد: به لطف خداوند پتانسیل بسیار زیادی در انرژی‌های تجدید پذیر نیز داریم.

وی افزود: حدود 30 هزار مگاوات پتانسیل بادی و میزان تابش خورشیدی در کشور حدود 5 کیلووات ساعت است و استان های کرمان، فارس، یزد و منطقه مرکزی کشور از نقاط بسیار قابل توجه در دنیا برای سرمایه گذاری در انرژی خورشیدی هستند.

محمدنژاد تصریح کرد: این ظرفیت‌ها ما را برای برنامه ریزی درست در زمینه تامین انرژی کشور کمک می‌کند.

وی بیان کرد: رویکرد جهانی برای تولید انرژی تجدیدپذیر به حدی جدی شده که کشورهای بزرگ دنیا علی رغم پتانسیل‌های پایین‌تر نسبت به ما درصد قابل توجهی برای تامین انرژی نو سرمایه گذاری کرده‌اند.

معاون برنامه‌ریزی سازمان‌های انرژی‌های نو ایران اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی برای تحقق توسعه کامل برپا شده و یکی از اهرم‌ها و زیرساخت‌هایی که بتوان با آن عمران و آبادانی در کشور ایجاد کرد، همین انرژی‌های تجدیدپذیر است که می‌توان در جای جای کشور سیستم‌های فتوولتائیک ایجاد کرد و منبع درآمدی برای کسانی که در هر منطقه زندگی می‌کنند، باشد.

وی افزود: یکی از سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری تاکید بر توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر است و در پنج سال آینده تولید 5 هزار مگاوات از طریق تجدیدپذیر را برنامه ریزی کرده‌ایم و با رویکرد جدید وزارت نیرو در ابتدای سال جاری، قیمت خرید تضمینی برق تجدیدپذیر به حدی جاذبه داشت که شاید بهترین قیمت در دنیا از دید سرمایه گذاران خارجی باشد.

محمدنژاد تصریح کرد: باید مردم را نیز درگیر کنیم هر جا مشارکت مردم را داشته‌ایم هزینه کمتری به دولت وارد شده و قدر آن محصول را بیشتر می‌دانند.

وی بیان کرد: به ازای هر مگاوات انرژی خورشیدی، 5 و نیم شغل ایجاد شده و به لحاظ صرفه جویی در آب که چالشی را در کشور به وجود آورده، وضعیت خوبی در پی خواهد داشت.

معاون برنامه ریزی سازمان انرژی‌های نو ایران ابراز امیدواری کرد با رویکرد جدید وزارت نیرو که مورد استقبال بخش خصوصی و سرمایه گذاران خارجی قرار گرفته بتوانیم به نحو شایسته کار کنیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: از ابتدای سال تاکنون بیش از 200 جلسه با سرمایه گذاران خارجی داشته‌ایم. فضای سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران بسیار مساعد است اگر بتوانیم هوشمندانه پذیرای سرمایه گذاران باشیم، می‌توانیم فضای اشتغال کشور را بهتر کرده و بحث زیست محیطی را بهبود ببخشیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا