کنترل سلامت «زعفران» از مزرعه تا سفره

دکتر حسین رستگار در گفتگو با مهر، به موضوع پلمپ برخی رستوران ها به دلیل استفاده از زعفران تقلبی و غیر طبیعی اشاره کرد و گفت: با توجه به استراتژیک بودن این قبیل محصولات در کشور، تمام تلاش ممکن صورت می گیرد تا این فرآورده مهم اقتصادی که مصرف بالایی هم در غذاهای ایرانی دارد، با کیفیت بالا به سفره های مردم برسد.

وی اظهار داشت: اگر چه عموم زعفران هایی که در کشور تولید می شوند از کیفیت مطلوب برخوردارند اما حضور افراد متقلب در کنار تولید کنندگان اصیل، تهدیداتی ایجاد می کند.

رستگار تاکید کرد: در سازمان غذا و دارو به عنوان متولی اصلی فرآورده های غذایی در پی انجام فعالیت هایی هستیم که از ورود محصولات تولیدی خارج از ضابطه به سطح عرضه جلوگیری نماییم.

وی با اشاره به طرح مشترکی که به همین منظور توسط اداره کل آزمایشگاه های مرجع کنترل غذا و داروی سازمان غذا و دارو با همکاری معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز  شده است، گفت: با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و پژوهشکده صنایع غذایی مشهد، سلامت مزرعه تا سفره این محصول مهم را طی طرحی جامع تضمین می کنیم.

مدیر کل آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و دارو ادامه داد: بر اساس مطالعاتی که در این خصوص انجام می دهیم گلوگاه هایی که می تواند بر کیفیت محصول از جنبه آلایندگی و تقلب تاثیر گذار باشد را شناسایی و پایش خواهیم نمود تا در آینده علاوه بر خود محصول، بسته بندی و مزرعه از نظر مراحل تولید، کود، آب و همچنین مراحل بعد از عرضه در بازار را تحت مدیریت کامل خود در آوریم

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا