دانش‌آموزان پروازهای آموزشی تجربه می‌کنند

یعقوب انتصاری تصریح کرد: برای توسعه هوانوردی عمومی ۳۷ برنامه مشخص در نظر گرفته ایم که به دلیل برخی تغییر و تحولات در مسئولین هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه ها ، تحقق آنها به تعویق افتاد.

وی افزود: با تغییرات مهمی که در سازمان هواپیمایی کشور به وجود آمد، تاخیراتی در اقدامات و اهداف دو ساله ما به وجود آورد و همه مصوبات کمیته هوانوردی عمومی برای بار دوم مورد مطالعه قرار گرفت.

به گفته انتصاری، با توجه به اینکه تمام تصمیمات کمیته هوانوردی عمومی ارتباط مستقیم با مسئولین فرودگاه ها و هواپیمایی کشور دارد، به همین دلیل تغییرات در این سیستم ها به صورت ناخواسته روی اهداف و برنامه های این کمیته نیز تاثیر می گذارد.

وی خاطرنشان کرد: برای توسعه هوانوردی عمومی در کشور برنامه ای با عنوان توسعه هواپیماهای شخصی داریم که برای اجرایی شدن با سازمان های مربوطه مذاکراتی صورت گرفت؛ امیدواریم این طرح در سال آینده به نتیجه برسد.

دبیر کمیته هوانوردی عمومی ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی درباره تصویب قوانین و مقررات برای هواپیماهای شخصی و خانگی، گفت: تاکنون قوانینی برای داشتن هواپیماهای شخصی یا خانگی در کشور وجود نداشت که با تصویب قانون هواپیماهای شخصی این مشکل برطرف می شود.

وی بیان کرد: از این پس افراد می توانند به صورت انفرادی یا چند نفره اقدام به خرید هواپیما کنند و از این طریق افراد را به این رشته علاقه مند کرده و صنعت هوایی را وارد زندگی مردم کنیم.

انتصاری با اشاره به امضای تفاهمنامه همکاری بین ستاد توسعه هوایی معاونت علمی و وزارت آموزش و پرورش برای توسعه هوانوردی عمومی در مدارس، تصریح کرد: برای توسعه هوانوردی عمومی پروازهای تفریحی و آموزشی برای دانش آموزان بین ۸ تا ۱۲ سال در نظر گرفته ایم تا آنها را به این رشته علاقه مند کنیم.

وی افزود: با این کار قصد داریم دانش آموزان را از دوران تحصیل به بخش های مختلف صنعت هوایی مانند خلبانی و طراحی و ساخت هواپیما علاقه مند کرده و آینده این صنعت را تضمین کنیم.

انتصاری در خصوص وجود موانع مختلف سر راه اجرایی شدن طرح توسعه هواپیماهای شخصی، بیان کرد: با توجه به اینکه اماکن پرواز ممنوع و موانع پروازهای شخصی در کشور زیاد است به زودی این موانع با همکاری مسئولین ذی ربط  برطرف شده تا هوانوردی عمومی توسعه یابد.

دبیر کمیته هوانوردی عمومی ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی بازدیدهای علمی از بخش های مختلف صنعت هوایی را از دیگر برنامه های این کمیته برای توسعه هوانوردی عمومی عنوان کرد.

وی ایجاد پارک فناوری هوانوردی یا نمایشگاه در کشور، خاطرنشان کرد: ستاد توسعه هوانوردی عمومی در حال بررسی ایجاد نمایشگاه یا پارک فناوری هوانوردی با همکاری شهرداری ودیگر نهادها است که این کار نیز به زودی به نتیجه خواهد رسید.

به گزارش مهر، انتصاری گفت: تسهیل سازی فعالیت شرکت های دانش بنیان نیز بسیار ضروری است که این کار را نیز به صورت جدی پیگیری خواهیم کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا