مشاوره ومعاینه رایگان درمراکزدرمانی کشور

 فرزین سلیمان زاده مسئول برگزاری روز ملی سلامت مردان روز سه شنبه در نشست خبری این روز ملی افزود: به همکاران در سراسر کشور گفته ایم که در صورت آمادگی برای معاینه رایگان در روز ملی سلامت مردان به انجمن اعلام کنند و ما اسامی را تا 4 اسفندماه جمع آوری و بر روی سایت انجمن اورولوژی قرار خواهیم داد.
وی اظهار کرد: اکنون هزار و 100 اورولوژیست در کشور وجود دارد که در برخی سالها نیمی از آنها برای ویزیت رایگان اعلام آمادگی کرده بودند.
این اورولوژیست ادامه داد: همچنین با همکاری شهرداری تهران قرار شد کار معاینه رایگان در 10 تا 15 سرای محله در تهران و برخی فرهنگسراها در سراسر کشور انجام شود.
وی به بیماری های شایع در مردان اشاره کرد و گفت: یکی از بیماری ها ناباوری است، هر زوجی که بعد از یک سال از تصمیم برای بچه دار شدن این اتفاق رخ ندهد، نابارور است و نیاز به درمان دارند که با این تعریف 15 درصد زوج های جوان نابارور هستند.
وی گفت: یکی از شایع ترین علت هایی که منجر به ناباورری مردان می شود بیماری واریکوسل است که در بیشتر موارد با درد همراه نیست بنابراین وقتی فرد قصد بچه دار شدن دارد و با مشکل مواجه شود از این بیماری خود مطلع می شود.
سلیمان زاده افزود: درمان بیماری واریکوسل بسیار ساده است اما هر چه زودتر درمان شود میزان باروری فرد بالاتر می رود.
وی به بیماری های جنسی مانند ایدز اشاره کرد و گفت: آمارها نشان می دهد 32 هزار مبتلا به ایدز در کشور وجود دارد، اما بررسی ها نشان می دهد الگوی ابتلا به این بیماری در حال تغییر است ، در سال های اولیه با سرنگ آلوده منتقل می شد اما اکنون 35 درصد از طریق رفتارهای جنسی منتقل می شود.
وی افزود: اگر تا چند سال گذشته 5 درصد زنان به ایدز مبتلا بودند اکنون به 30 درصد افزایش یافته است که نشان از تغییر الگوی انتقال این بیماری دارد.

*** معاینه رایگان در 13 مرکز درمانی سراسر کشور 
در ادامه این نشست هاشم قاسمی مدیر عامل انجمن بیماران کلیوی گفت: این انجمن 13 مرکز درمانی و 172 شعبه در سراسر کشور دارد که به تمام آنها اعلام کرده ایم در روز ملی سلامت مردان معاینه و مشاوره رایگان داشته باشند.
وی تاکید کرد: باید نسبت به بیماری های کلیوی جدی بود، تحقیقات علمی نشان می دهد هر فردی که یکبار تحت عمل جراحی سنگین قرار گیرد تقریبا 25 درصد به کلیه آن فرد آسیب وارد می شود.
قاسمی گفت: 5 میلیون دیابتی در کشور وجود دارد که نیمی از آنها پیوند کلیه شده اند و دیالیز می شوند، فشار خون هم در بروز بیماری های کلیوی نقش پررنگی دارد که باید برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های کلیوی جدی گرفته شوند زیرا این بیماری خاموش است و فرد زمانی متوجه میشود که کار از کار گذشته است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا