کنترل سلامت جنگل‌ها به کمک اطلاعات ماهواره‌ای

این کارشناسان با ترکیب اطلاعات بدست آمده از ماهواره‌ها، هواپیماها و نیروهای مطالعاتی که روی سطح زمین در حال بررسی هستند توانستند با جزئیات بی‌سابقه‌ای نشان دهند که چگونه حشرات طی دهه‌ها روی جنگل‌های غربی این کشور تاثیر گذاشته‌اند.

در گذشته مسئولان فعال در امور جنگلداری برای ارزیابی‌های تخریب ناشی از حشرات در مناطق وسیع به بررسی هواپیمایی وابسته بودند اما به تازگی دریافته‌اند که ماهواره‌ها می‌توانند الگو‌ها و مدل‌ها را در یک مقیاس دقیق‌تر نشان دهند. با ترکیب کردن هر دو نوع این اطلاعات کارشناسان در حال تجدید نظر در برآورد خسارات و نشان دادن ارتباط آن با فاکتورهای دیگری هستند که می‌توانند تعیین کننده ساختار جنگل‌ها و سلامت ‌آنها باشند.

به گزارش ایسنا، «گارت میگس» از دانشگاه ورمونت گفت: این اولین بار است که تاثیرات دو نوع حشره سوسک کاج کوهی و کرم جوانه صنوبر بر سلامت جنگل‌ها مقایسه می‌شود. شیوع این حشرات در چرخه می‌تواند بر میلیون‌ها هکتار از زمین‌های جنگلی تاثیر بگذارد. برای مثال سوسک کاج کوهی طی دهه اخیر درختان کاج ساحلی را در غرب کانادا و آمریکا از بین برده‌ و موجب ضعیف شدن این گونه‌های گیاهی و آسیب‌پذیری‌شان در برابر سایر عوامل مخرب شده است.