شکارچی روباتیک زیردیایی ها آمد

دانشمندان آژانس پروژه های تحقیقات پیشرفته دفاعی آمریکا موسوم به DARPA از ناو روباتیکی کوچکی رونمایی کرده اند که به آن لقب «شکارچی دریا» داده شده زیرا به راحتی می تواند هرگونه تحرک زیردریایی ها را شناسایی و به آنها حمله کند.

این فناوری جدید تنها ۴۲ متر طول داشته و به جهت برخورداری از مجموعه پیشرفته ای از فناوری های مدرن می تواند انواع زیردریایی ها را در اعماق اقیانوس شناسایی کند.

یکی از ویژگیهای این ناو جدید روباتیکی بودن آن است به طوریکه تا ماههای متمادی می تواند بدون سرنشین در اقیانوسها به گشت زنی ادامه دهد.

با توجه به ادامه مشکلات مالی درخصوص پروژه های نظامی آمریکا، دانشمندان آژانس پروژه های تحقیقات پیشرفته دفاعی این کشور به این نتیجه رسیده اند که با طراحی و ساخت سیستم های روباتیکی نه تنها از هزینه ها کاسته می شود بلکه ضریب دقت مأموریتهای شناسایی نیز به میزان چشمگیری افزایش می یابد.

فناوری جدید این دانشمندان ACTUV نام دارد که با برخورداری از حسگرهای جدید و پیشرفته و همچنین سیستمهای خودکار متنوع و سیستم پیش رانش قدرتمند به راحتی در آبهای آزاد به گشت زنی اقدام می کند.

این سیستم روباتیکی به گونه ای طراحی شده که بین ۳۰ تا ۹۰ روز آن هم بدون سرنشین در مأموریتهای شناسایی شرکت کند.

جدا شدن از اسکله و پهلوگرفتن در کنار آن درحالی که تمامی این فرآیندها به طور خودکار انجام می شود از دیگر ویژگیهای مهم این فناوری جدید به شمار می آید.

به گزارش مهر، پیش بینی می شود این فناوری نظامی از سال ۲۰۱۷ عملیاتی شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا