صندوق های پژوهش و فناوری باید تخصصی شوند

حمیدرضا شاهوردی، شب گذشته در نشست هم اندیشی و هم افزایی با صندوق های پژوهش و فناوری گفت: رویکرد اصلی صندوق نوآوری و شکوفایی توانمند سازی صندوق های پژوهش و فناوری است.

وی افزود: امیدواریم این صندوق های پژوهش و فناوری تخصصی شوند، ولی باید آئین نامه اجرایی این صندوق ها به صورت کامل تدوین شود.

شاهوردی با بیان اینکه رویکرد اصلی اساسنامه اجرایی صندوق نواوری و شکوفایی همکاری با صندوق های غیر دولتی است، گفت: از مجموع مبلغ مصوب تسهیلات تجاری سازی، ۶۳ درصد معادل با ۲۰۰ میلیارد تومان از طریق عاملیت مالی صندوق ها اجرایی شده و این بدان معناست که  ۲۰۰ میلیارد تومان از طریق این صندوق ها  در راستای تجاری سازی طرح ها حمایت شده است.

به گفته شاهوردی، در سال ۹۴ تلاش شده است که بین همه صندوق های پژوهش و فناوری کشور یک توسعه متوازن را پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه تا کنون ۱۶ صندوق پژوهش و فناوری ایجاد شده است، گفت: برای همه این صندوق ها حجمی از تنخواه در نظر گرفته شده که بسیاری از آنها تنخواه دریافت کرده اند؛ مبلغ این تنخواه برابر با ۱۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است.

وی افزود: تسهیلات مصوب بر اساس قرائت ارائه تسهیلات  اعطایی به صندوق های پژوهش و فناوری ۲۳۳ میلیارد تومان است.

به گزارش مهر، سرپرست معاونت تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه علاوه بر عاملیت مالی، عاملیت های ارزیابی و نظارت به صندوق های پژوهش و فناوری داده شده است، گفت: هر کدام از این صندوق ها در ارزیابی طرح های دانش بنیان به صندوق نواوری و شکوفایی کمک کرده اند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا