واگذاری دو مأموریت ملی به جهاد دانشگاهی استان سمنان

دکتر حمیدرضا طیبی در جلسه امضای توافقنامه همکاری بین استانداری سمنان و جهاد دانشگاهی که در دفتر مرکزی این نهاد برگزار شد، گفت: با امضای این تفاهم‌نامه همکاری، فعالیت جهاد دانشگاهی استان سمنان در زمینه به‌نژاد و اصلاح‌نژاد دامی و تشخیص و درمان سرطان مبتنی بر فرد آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: با این دو مأموریت و فعالیت‌های مطلوب و مفید و ارزشمند، همکاران در مجموعه جهاد دانشگاهی استان سمنان، نقش بسیار مفید و مهمی در رشد و توسعه منطقه و استان خواهند داشت.

رئیس جهاد دانشگاهی افزود: مجموعه دولت در استان سمنان و بویژه استانداری سمنان می‌تواند به توانمندی جهاد دانشگاهی به عنوان بازوی علمی، فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و فناورانه در توسعه استان تکیه کند و ما نیز همه گونه حمایت را خواهیم داشت.

طیبی با ارائه گزارشی از مجموعه فعالیت‌های علمی، فرهنگی، پژوهشی و آموزشی جهاد دانشگاهی گفت: ما در حوزه علمی و پزشکی کاملاً بر اساس فناوری و علم روز دنیا حرکت می‌کنیم. در زمینه سلول درمانی، درمان بر پایه ژنتیک و بسیاری از موضوعات و زمینه‌های علمی دیگر، اقدامات خوب و مطلوبی در پژوهشگاه‌های مرتبط با این علوم در جهاد دانشگاهی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در حوزه صنعت، ساخت تجهیزات و دکل‌های حفاری، انواع مواد و تجهیزات مورد استفاده در این صنعت و … نیز از فعالیت های شاخص جهاد دانشگاهی به شمار می‌رود.

رئیس جهاد دانشگاهی درباره فعالیت‌های آموزشی این نهاد گفت: در حال حاضر حدود 27 هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی و 60 هزار دانشجو در مراکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی در کشور در حال تحصیل هستند.

طیبی با بیان این که در بخش آموزش رویکرد جهاد دانشگاهی آموزش‌های تخصصی است، گفت: حدود 500 هزار نفر در 120 مرکز آموزش‌های تخصصی جهاد دانشگاهی در کشور در حال فراگیری هستند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا