آموزش پزشکی در ایران نیاز به خانه تکانی دارد

 دکتر ایرج فاضل روز سه شنبه در نشست خبری هیات رییسه مجمع انجمن های پزشکی اظهار کرد: درحال حاضر پذیرش دانشجو در رشته پزشکی در کشور ما به این صورت است که جوانان 18 ساله پس از پایان دوره دبیرستان وارد آزمونی به نام کنکور می شوند که اگر نمره لازم را بیاورند وارد رشته های پزشکی می شوند؛ این در حالی است که آنها هیچ برداشت درستی از رشته پزشکی و مشکلات آن ندارند.

وی ادامه داد: آنها وارد تونلی می شوند که گذر از آن هشت سال طول می کشد و در نظام آموزشی ما هیچ راهی پیش روی آنها قرار داده نشده است که اگر پشیمان شدند چه باید بکنند.
فاضل افزود: این روش پذیرش دانشجو برای رشته حساسی مانند پزشکی که با جان و آبروی مردم سر و کار دارد صحیح نیست.
وی با بیان اینکه قرار است در نشست مجمع انجمن های پزشکی که در روز 29 بهمن ماه با حضور مسئولان وزارت بهداشت که موضوع آموزش پزشکی و معضلات آن مورد بررسی قرار گیرد، اظهار کرد: پیشنهاد ما این است که دانشجویان ابتدا وارد یک دوره کارشناسی چهارساله شوند و پس از آشنایی با دانشگاه و رشته پزشکی با یک آگاهی کامل تر در صورت تمایل وارد رشته پزشکی شوند و در واقع رشته پزشکی به صورت دکترای ناپیوسته دانشجو پذیرش کند.
وی افزود: در حال حاضر در بیشتر کشورهای دنیا این روش اجرا می شود و ما می توانیم از تجربیات این کشورها در این زمینه استفاه کنیم.
به گزارش ایرنا، وی همچنین به لزوم بازنگری در دروس نظری و تئوری رشته های پزشکی در دانشگاه تاکید کرد و گفت: بسیاری از دروس رشته های پزشکی نیز نیاز به بازنگری و تجدید نظر دارند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا