برگزاری دومین همایش توسعه کیفیت راهبردی فراگیر در سلامت غذا

 فرشید شکرخدایی نایب رئیس انجمن و دبیراجرایی این همایش گفت: نیاز روزافزون جامعه به غذای سالم و ایمن، از مهمترین موضوعاتی است که توجه دولتمردان، اندیشمندان و محققان را به خود معطوف داشته است.

وی اظهار کرد: در این راستا، لزوم استفاده بهینه از منابع غذایی موجود و به کارگیری روش های مطلوب نگهداری و پیشگیری از ضایعات بی رویه محصولات کشاورزی، تأمین منابع جدید غذایی، بسته بندی مناسب به منظور حفظ و بهبود کیفیت محصولات از مواردی است که اهمیت آن بر هیچکس پوشیده نیست.
شکرخدایی ادامه داد: رشد و توسعه جوامع و پیشرفت علوم و صنعت، سبب پیدایش عادات و سبک های نوین غذایی شده، به گونه ای که نیاز به تنوع محصولات و پیدایش فرآورده های جدید غذایی و مکمل های غذایی به شکل روز افزون احساس می شود.
به گفته وی، به این منظور در انجمن مدیریت کیفیت ایران با همراهی سازمان ها، انجمن های تخصصی و شرکت های داخلی با بهره گیری از نقطه نظرات کارشناسان و اساتید دانشگاهی 'دومین همایش توسعه کیفیت، راهبردی فراگیر در سلامت غذا' اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد کرد.
وی اضافه کرد: در این همایش پنل های تخصصی، کارگاه آموزشی، ارائه تجربیات موفق شرکت ها، برگزاری مسابقه عکاسی و تجلیل از بزرگان توسعه کیفیت در صنعت غذا به مخاطبان ارایه می شود.
شکر خدایی افزود: نقش توسعه استانداردها در ارتقای کیفیت و ایمنی مواد غذایی، تجربیات موفق در ارتقاء و پایداری کیفیت، تغذیه مناسب ضامن سلامت جامعه، نقش سازمان های نظارتی در ارتقای سلامت غذا، توسعه فناوری نوین در صنعت غذا، اهمیت زنجیره تامین و توزیع در حفظ و پایداری کیفی مواد غذایی، جایگاه استقرار سیستم های مدیریتی در صنعت غذا، تاثیر برچسب گذاری (چراغ راهنما) در ارتقای آگاهی مصرف کنندگان، سیستم های ارتباط با مشتری و رضایت مندی مشتریان و نقش توسعه کیفیت در اقتصاد از محورهای این همایش است.
وی افزود: امید است با ارائه آخرین یافته های تحقیقات در حوزه علوم غذایی در این همایش مسیر برای تحقیقات کاربردی تر و متناسب با نیاز جامعه بشری و به ویژه حال حاضر کشور فراهم شود .

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا