سامانه تقطیر فیلتراسیون پسماند گازی ایزوگام ‌

 مسؤولان استان مرکزی و شهرستان دلیجان از تست کارگاهی سامانه تقطیر فیلتراسیون پسماند گازی ایزوگام که با همت پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق اختراع و طراحی شده است، بازدید کردند.هادی فدائی، فرماندار دلیجان در بازدید از این دستگاه گفت: سال‌هاست که شهرستان دلیجان به عنوان قطب عایق ایران شناخته شده است و دنبال این هستیم که برند شهرستان دلیجان به هیچ عنوان از بین نرود.

وی با ابراز خرسندی از اختراع و طراحی این دستگاه از سوی پژوهشگران واحد نراق، افزود: موضوع آلایندگی شرکت‌های ایزوگام و عایق رطوبتی و تولید قیر، موضوع جدی است و به دنبال اقداماتی هستیم که این آلایندگی به پایین‌ترین حد ممکن برسد.

فدائی خاطرنشان کرد: مهمترین موضوعی که در خصوص عایق‌های رطوبتی مطرح است، آلایندگی و بخارهایی است که از آن متصاعد می‌شود که بو و رنگ ندارد و مضرات آن بر کسی پوشیده نیست وظیفه ما این است که این موضوع را با جدیت دنبال کنیم تا علاوه بر کاهش آلایندگی‌، برند شهرستان نیز حفظ شود.

حجت‌الاسلام دکتر حسن خیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق نیز در ادامه گفت: اگر می‌خواهیم دانشگاه کارآفرین داشته باشیم باید ارتباط صنعت و دانشگاه به‌ صورت مستمر و تنگاتنگ برقرار شود که یکی از ملزومات دستیابی به توسعه پایدار ارتباط صنعت و دانشگاه است.

وی تاکید کرد: ما به عنوان دانشگاه کارآفرین وارد این عرصه شده‌ و از محیط زیست درخواست داریم که آثار مثبت و مفید این سامانه تقطیر و فیتلراسیون را مشاهده و عیوب و نواقص احتمالی را بررسی و نتیجه را اعلام کند.

بنابراین گزارش، مراحل ساخت، طراحی و اختراع سامانه تقطیر فیلتراسیون پسماند گازی ایزوگام از سوی پژوهشگران و اساتید و کارشناسان فنی مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا، سامانه تقطیر فیلتراسیون پسماند گازی ایزوگام با استفاده از با زئولیت و جاذب گیاهی یکی از 10 طرح برگزیده محیط زیست در دانشگاه آزاد اسلامی است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا