اولین همایش ملی ایمنی و واکسیناسیون ماهیان سردابی آغاز به کار کرد

 دبیرعلمی همایش ملی ایمنی و واکسیناسیون در ماهیان سردابی گفت: این همایش با اهداف به اشتراک گذاشتن تجربیات و به روزرسانی اطلاعات و یافته ها در زمینه ایمنی و واکسیناسیون ماهیان سردابی و رفع چالش های بهداشتی برگزار می شود.

دکتر احمد عرفان منش، افزایش بهره وری و کمک به تولید غذای سالم، فرصت مناسبی برای آشنایی بیشتر با ایمنی شناسی ماهیان سردابی، واکسن های ماهیان سردابی، چگونگی واکسیناسیون، چالش های موجود در این زمینه و افزایش آگاهی و تبادل اطلاعات و تجربیات فردی از دیگر اهداف برگزاری این همایش برشمرد.
وی اظهار کرد: انواع واکسن و روش های واکسیناسیون، آنتی بیوتیک ها به عنوان مهمترین معضل بهداشتی در صنعت آبزی پروری، چالش ها و فرصت ها در زمینه­ واکسیناسیون ماهیان سردابی، اقتصاد واکسیناسیون از جمله محورهای این همایش است.
دبیرعلمی همایش ملی ایمنی و واکسیناسیون در ماهیان سردابی با اشاره به اینکه در سال های اخیر تولید ماهیان سردابی رشد قابل توجهی داشته است، اظهار کرد: این رشد بی رویه سبب مشکلاتی در حوزه های مختلف به ویژه بیماری ماهیان سردابی شده که با مصرف آنتی بیوتیک ها درمان شده است.
عرفان منش به تعداد مقاله های ارسال شده به دبیرخانه این همایش اشاره کرد و گفت:بیش از 100 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که از این تعداد حدود 40 مقاله پذیرفته شده است.
دبیر علمی همایش ملی ایمنی و واکسیناسیون در ماهیان سردابی گفت: از مجموع مقالات پذیرفته شده 15 مقاله به صورت سخنرانی و بقیه به صورت پوستر در اختیار علاقمندان قرار می گیرد.
وی گفت: برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با سیستم ایمنی ماهی، نحوه اثر واکسن بر آن و اهمیت واکسیناسیون در جلوگیری از بروز بیماری ­ ها و آموزش انواع روش های واکسیناسیون در آبزیان و نمایشگاه جنبی از دیگر برنامه های این همایش است.
عرفان منش با اشاره به اینکه استفاده از مواد غذایی کمکی، رونق چندانی در این حوزه ندارد اظهار کرد: با توجه به مشکلات این صنعت، اکثرا به سمت مصرف آنتی بیوتیک ها سوق پیدا کرده اند که این روند باید تغییر یابد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا