گزارش تصویری از جزیره هاشیما در ژاپن

هاشیما نیز یکی دیگر از جزایر ژاپن است که بدون سکنه رها شده اند، سال تاسیس منطقه شهری  آن به سال 1810 بازمی گردد و البته در همان دوران نیز چندان پر جمعیت نبوده  و تنها حدود  5000 نفر در آن زندگی می کردند . این جزیره در زبان ژاپنی معروف به گونکانجیما است و به دلیل شکل منحصربفرد آن جزیره ناوجنگی نیز نامیده می شود.

بقایای ساختمان های تو در تو و بدون سکنه  این  جزیره که در میان دریا و محصور در دیواری بلند است ، بدون هیچ توضیح اضافه حسی از ترس و وحشت را به بیننده القا می کند و شاید به همین دلیل است که همه ساله تورهای گردشگری ، افراد علاقه مند به دیدن آثار غریب و ترسناک را در قالب تورهای کوتاه مدت به این جزیره می برد . 

در  سال 1890 یک شرکت حفاری معدن شروع به ساختمان سازی در این جزیره کرد و یک دیوار بلند بتنی نیز دور تا دور جزیره به منظور حفاظت ازآن در برابر طوفان احداث کرد و مجموعه اقدامات انجام شده در این رابطه ، جزیره را به شکل کارگاهی بزرگ درآورد. از زمانی که جزیره به کمپانی میتسوبیشی واگذار شد ساختمان سازی و جمعیت ساکنینش نیز به گونه چشمگیری افزایش یافت.

این شهر شامل مجتمع های مسکونی بتنی چند طبقه و خاکستری رنگ با خیابان هایی کم عرض و تو در توست که دیوار بتنی عظیم و مرتفعی آن را احاطه کرده است.

ابعاد جزیره بصورت 480 متر طول و 150متر عرض است و زمانی  دارای بالاترین تراکم جمعیتی در جهان بوده است، ولی از زمانی که بنزین جایگزین ذغال سنگ شده و از سال 1974 فعالیت شرکت حفاری متوقف شد. از آن زمان به بعد بود که دسترسی به شهر محدود و خالی از سکنه شد . امروزه بقایای ساختمان های تو در تو و بدون سکنه  این  جزیره که در میان دریا و محصور در دیواری بلند است ، بدون هیچ توضیح اضافه حسی از ترس و وحشت را به بیننده القا می کند و شاید به همین دلیل است که همه ساله تورهای گردشگری ، افراد علاقه مند به دیدن آثار غریب و ترسناک را در قالب تورهای کوتاه مدت به این جزیره می برد . 

گرداوری و ترجمه گزارش : فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا