برای پیشگیری از سرطان، کلم بروکلی بخورید

وجود مواد و ترکیباتی مانند  سولفورافان و تاثیرات شگفت انگیز این آنزیم که مقادیر زیادی از آن در کلم بروکلی یافت م یشود چندی است مورد توجه دانشمندان قرار گرفته است . یافته های پژوهشگران حاکی از این حقیقت است که سولفورافان با ایجاد تغییرات ژنتیکی در بدن مانع از رشد تومورهای سرطانی می شود . مطالعات بالینی  که به تازگی در دانشگاه ایالتی اورگان به پایان رسیده است از اثر این آنزیم در سرطان سینه زنان و کاهش بافت سرطانی در این منطقه از بدن حکایت دارد .

امیلی هو ، استاد کالج اورگان و عضو این گروه تحقیقاتی در رابطه با یافته های تیم خود  گفت : هدف ما از انجام این آزمایش تعیین میزان باز دارندگی مصرف کلم بروکلی بر رشد ژنتیکی  سلولهای سرطان سینه  در زنان بود .

در این آزمایش از 54 نفر از زنان با نتیجه آزمایش ماموگرافی غیر طبیعی دعوت شده و به طور  روزانه به اندازه یک فنجان جوانه کلم بروکلی به آن ها داده شد . در پایان نتیجه این آزمایش شگفت انگیز بود . دکتر امیلی هو در ادامه توضیحات خود گفت : مطالعات پژوهشگران نشان می دهد همزمان با مصرف کلم بروکلی روشهای سنتی برای کاهش رشد سلولهای سرطانی در بیماران  به شدت موثر واقع شده و تغییر در عادت های غذایی در این زنان به کاهش چشمگیر سلولهای سرطانی انجامیده و مصرف سبزیجاتی همانند بروکلی ، گل کلم ، کلم ویا کلم پیچ باعث کاهش روند رشد سرطان سینه در زنان می شود .

او در ادامه افزود که سولفورافان به طور مشخص به مها ر داسیلتاز هیستون یا HDACs))میپردازد که عامل رشد سلولهای سرطانی هستند و به کاهش سرعت رشد تومورهای سرطانی می انجامد .

دکتر هو در پایان با بیان اینکه ممکن است سولفورافان به روش های  سنتی درمان سرطان اضافه شود افزود : در حال حاضر برای جلوگیری از ابتلا به سرطان و کاهش پیشرفت آن و یا متوقف کردن آن این روش غذایی کمک شایانی به ما کرده است و مطالعه میزان مصرفی آن و نمونه گیری جمعیتی بیشتر برای رسیدن به پاسخ های کاملتر مورد نیاز است .