ارائه روش درمان قطعی تب زیکا

این ویروس در ابتدا در آفریقا ،  آمریکای جنوبی و مرکزی مشاهده شده و به سرعت در دیگر نقاط جهان نیز قربانی گرفت. با شیوع این بیماری در نقاط مختلف جهان دانشمندان و پژوهشگران در کشورهایی که در معرض این بیماری قرار داشتند ، تلاش گسترده ای را برای یافتن راه حل درمانی مناسب و پیشگیری قطعی از این بیماری آغاز کردند.

بر اساس گزارش منابع پزشکی در کشور چین ، پزشکان این کشور موفق به ارائه روش درمان قطعی این بیماری شده و اولین بیمار چینی که مبتلا به ویروس زیکا شده بود ،پس از درمان از بیمارستان مرخص شد.

پزشکان تیم درمانی بیمار فوق الذکر  با بیان این که  آزمایش های لازم روی نمونه خون ، ادرار و بزاق فرد بیمار انجام شده است،  بازگشت این ویروس را به طور یقین رد نموده و اعلام کردند که این روش درمانی به طور قطع در مقابل ویروس زیکا کار آمد خواهد بود .

به گزارش خبرگزاری شین هوا این مرد 34 ساله که از ساکنین شهر ژانژیان در استان جیانگشی بود با علائم این بیماری در تاریخ 28 ژانویه در بیمارستان بستری شد. این مرد چینی که سفری طولانی از ونزوئلا به هنگ کنگ داشته  و از آن جا به چین وارد شده بود حامل  این ویروس خطرناک بوده و از تاریخ  30 ژانویه با شناخت این ویروس توسط پزشکان چینی درمان وی آغاز شده بود.

اداره  بهداشت و درمان این استان با تایید این خبر افزود که شخص مبتلا کاملا بهبود یافته و در صحت کامل از بیمارستان ترخیص شده است . پزشکان تیم درمانی بیمار فوق الذکر در ادامه با بیان این  آزمایش های لازم روی نمونه خون ، ادرار و بزاق فرد بیمار انجام شده است،  بازگشت این ویروس را به طور یقین رد نموده و اعلام کردند که این روش درمانی به طور قطع در مقابل ویروس زیکا کار آمد خواهد بود .

علائم ویروس زیکا که از طریق نیش نوعی پشه  گسترش پیدا می کند عبارتند از تب ، درد مفاصل ،خارش پوستیی وسردرد شدید که درد عضلانی زیادی را به بیمار تحمیل میکند .

گفتنی است به تازگی سازمان بهداشت جهانی  نیز در بیانیه ای هشدارداد  که در ساکنین مناطقی که این بیماری در آن مشاهده شده است باید محافظت بیشتری از خود  در مقابل گزیدگی توسط  پشه ها به عمل آورند .

خالی وتمیز نگهداشتن ظروف بدون حتی نگهداری از مقدار کمی آب در ظرفها که میتوانند به زاد وولد این گونه از پشه ها کمک کنند راهکارساده و مناسبی برای عدم انتشار این بیماریست .

در اطلاعیه سازمان بهداشت جهانی در خصوص این بیماری و شیوع آن  پیشنهاد شده است که تردد به کشورهای آلوده باید از طریق غربالگری افراد در فرودگاهها و بنادر انجام شده و افراد آلوده در قرنطینه تحت درمان قرار بگیرند .

منبع: thehealthsite

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا