حمایت 51 فدراسیون ورزشی در کشور از محیط زیست

رضا شجیع روز دوشنبه در همایش 'حمایت جامعه ورزشی خراسان رضوی از آهو نماد زیست محیطی ورزش استان' در مشهد افزود: محیط زیست با سلامت جامعه ارتباط مستقیم دارد لذا توجه ورزشکاران به حفاظت از محیط زیست بسیار تاثیرگذار است.
وی با اشاره به راه اندازی دفتر محیط زیست در وزارت ورزش و جوانان در اوایل سال جاری اظهار کرد: با راه اندازی این دفتر و براساس تفاهم با سازمان حفاظت محیط زیست فدراسیون های ورزشی مجازند در راستای توسعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست نمادهای محیط زیستی برای فدراسیون های خود انتخاب کنند.
وی گفت: در این راستا تاکنون 51 فدراسیون ورزشی و ادارات ورزش و جوانان 31 استان دارای نمادهای زیست محیطی مشخص شده و از محیط زیست استان خود حمایت می کنند.
شجیع با بیان این که اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز از آهو به عنوان نماد خود استفاده کرده است، افزود: ورزشکاران به عنوان افراد محبوب در جامعه باید از هر فرصتی برای ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست استفاده کنند.
وی از اجرای طرح سیمرغ در کشور طی ماه های آینده خبر داد و گفت: در این برنامه صعود به 30 قله با نماد 30 پرنده رو به انقراض در کشور اجرا خواهد شد که خراسان رضوی سهم قابل توجهی در این برنامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه تعطیلی زنگ ورزش خطر بزرگی برای کشور و سلامت جامعه است، خاطر نشان کرد: خراسان رضوی در سال جاری برنامه های ورزشی متنوعی مرتبط با محیط زیست اجرا کرده و در این امر پیشتاز است.
مدیر دفتر آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور نیز در این همایش گفت : نابودی محیط زیست به معنای نابودی سلامت و بهداشت در کشور است.
محمد درویش با بیان اینکه گونه های حیات وحش و محیط زیست در حال نابودی هستند افزود : اگر می خواهیم به سلامت جامعه کمک کنیم باید ابتدا به محیط زیست توجه داشته باشیم.
وی با بیان این که نقش بستن یوزپلنگ بر لباس تیم ملی به حفظ این گونه حیات وحش کمک کرد، ادامه داد: فرهنگ سازی در زمینه حفظ محیط زیست توسط ورزشکاران به میزان قابل توجهی در جامعه تاثیر گذار است.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: پس از سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در راستای حفاظت از محیط زیست، وزارت ورزش و جوانان رویکرد جدیدی را در پیش گرفت که راه اندازی دفتر محیط زیست اولین گام بود.
کوروش صبوریان افزود: محیط زیست امروز یکی از چالش های اساسی و بزرگ کشور و استان است، لذا ورزشکاران می توانند با تلاش برای فرهنگ سازی حفاظت از محیط زیست در این حوزه به عنوان الگو عمل کنند و خسارت ها را کاهش دهند.
وی اظهار کرد: اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی به عنوان دومین استان کشور پس از تهران دفتر محیط زیست خود را راه اندازی کرد و این دفتر برنامه های متنوعی را در راستای فرهنگ سازی در اماکن ورزشی اجرا خواهد کرد.
در این همایش آهو به عنوان نماد زیست محیطی ورزش خراسان رضوی معرفی شد.
به گزارش ایرنا , جامعه ورزشی خراسان رضوی طی تفاهم نامه ای با سازمان محیط زیست خراسان رضوی آمادگی خود را برای حفاظت از محیط زیست اعلام کرده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا