چهار راهکار برای کمک به مبتلایان به آلزایمر

صدها هزار نفر در سراسر جهان با بیماری آلزایمر زندگی می کنند؛ بیماری که به آرامی عملکردهای شناختی مبتلایان را تعطیل می کند.
آلزایمر که با شایع ترین علت زوال عقل مرتبط است، باعث از دست دادن حافظه، کاهش کارایی مغر و ایجاد مشکل در حل مسائل و بروز مشکلات زبانی به صورت نوشتاری و گفتاری می شود.
درمانی برای آلزایمر وجود ندارد و معمولا ترکیبی از داروها و فعالیت فیزیکی و ذهنی برای درمان آلزایمر ارائه می شود.
با این حال براساس نتایج مطالعات، مبتلایان به آلزایمر همچنان دارای سطح بالایی از کارایی هستند که می توان آنها را فعال تر نیز کرد.
مدارک زیادی نشان می دهند که فعالیت فیزیکی برای این بیماری خوب است و بازی های فکری و حل جدول نیز نتایج مثبتی به بارمی آورند.

***باغبانی
باغبانی و کار با گل و گیاه نه تنها موجب تقویت وضعیت فیزیکی بیمار می شود، بلکه ذهن وی را نیز تحریک می کند.
بسته به شدت آلزایمر، بیماران مبتلا به این بیماری می توانند گروه هایی از گل ها را شناسایی کرده و اسامی و چرخه دانه دار شدن آنها را به یاد آورند.

***پخت و پز
محققان در نتیجه مطالعه روی مبتلایان به آلزایمر متوجه تحریک مثبت شناختی در آن دسته از بیماران شدند که اغلب پخت و پز می کنند.
محققان دانشگاه بنگور به تازگی صدها بیمار مبتلا به آلزایمر را با شدت بیماری کم تا متوسط بررسی کردند و متوجه شدند که حرکات شناختی در افرادی که پخت و پز می کردند (و یا باغبانی می کردند) احتمالا فعال تر است.
پروفسور باب وود از دانشگاه بنگور از یک درمان خاص برای بیماران مبتلا به آلزایمر استفاده کرد که شامل فعالیت فیزیکی و بازی با اعداد و لغات می شد؛ این درمان نتایج خوبی به دنبال داشت.

***شرکت در فعالیت ها و بازی های گروهی
مطالعات نشان داده اند که شرکت در بازی های گروهی فواید بی شماری برای سلامتی در مراحل مختلف گسترش آلزایمر دارد و به طور معمول توانایی توجه و تمرکز بیماران مسن را بهبود می بخشد. علاوه بر این، جنبه تفریح در این فعالیت ها، محیط مثبت اجتماعی ایجاد می کند که باعث تمدد اعصاب می شود.

*** رسیدگی به وضع ظاهر
به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی هافینگتون پست،  براساس اعلام انجمن آلزایمر آمریکا، رسیدگی به وضع ظاهری بیماران مبتلا به آلزایمر روش بسیار خوبی برای برقراری رابطه با آنها است که نتایج درمانی خوبی نیز به همراه دارد. علاوه بر این، مطالعات نشان داده اند که بیماران مبتلا به آلزایمر که ظاهری آراسته دارند، احساس بهتری داشته و از اعتماد به نفس و رضایتمندی بیشتری برخوردار بودند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا