برترین‌ انجمن‌های علمی دانشگاه امیرکبیر معرفی شدند

دکتر مالک نادری، مدیرکل انجمن‌های علمی و امور المپیادهای دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراسم معرفی و تجلیل از انجمن‌های علمی دانشجویی برتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سال تحصیلی 94-1393 که شامگاه یکشنبه در این دانشگاه برگزار شد، حضور و فعالیت در انجمن‌های علمی را بهترین فرصت برای تمرین مدیریت آینده و بلوغ شخصیتی دانشجویان دانست.

وی اظهار کرد: دانشجویان با حضور در انجمن‌های علمی با کمترین هزینه، برنامه‌های بزرگی اجرا می‌کنند که فرصت طلایی برای آنها است و آینده‌ای موفقیت‌آمیز را برای آنها رقم می‌زند.

وی تصریح کرد: اعضای انجمن‌های علمی دانشجویی از دانشگاه، دستمزد و حقوقی دریافت نمی‌کنند و بدون هیچ‌گونه چشمداشت و یا منفعت شخصی با انرژی فراوان به دنبال بهبود وضعیت دانشگاه و جامعه خود هستند که این تلاش، بسیار ارزشمند است.

نادری با توصیه دانشجویان به اینکه فعالیت‌ها و ایده‌های خود را دست کم نگیرند، خاطرنشان کرد: بسیاری از مسابقات دانشجویی ما که زمانی در سطح دانشکده و دانشگاه برگزار می‌شد، اکنون به رویدادهای علمی ملی و حتی بین‌المللی تبدیل شده است.

مدیرکل انجمن‌های علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: به عنوان مثال، رویداد ایده بازار برای اولین بار در دانشگاه صنعتی امیرکبیر و با یک مسابقه بسیار کوچک «یک پرسش؛ یک ایده» رقم خورد و اکنون به یک برند ملی تبدیل شده و در بسیاری کشورها به عنوان یک رویداد نوآورانه شناخته شده است.

نادری، تدوین آیین‌نامه، دستورالعمل‌ها و رویه‌های مالی، راه‌اندازی مرکز ایده‌پردازی و نوآوری و مسابقات مختلف دانشجویی را از جمله اقدامات صورت گرفته در اداره کل انجمن‌های علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر طی پنج سال گذشته برشمرد.

به گزارش ایسنا، دکتر رضا صراف شیرازی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز به سابقه 60 ساله فعالیت این دانشگاه اشاره و خاطرنشان کرد: دانشگاه پلی تکنیک (صنعتی امیرکبیر) پایه‌گذار بسیاری از رشته‌های کلیدی و مهم همچون هوافضا، مهندسی کشتی‌سازی، مهندسی پلیمر و مهندسی پزشکی در میان دانشگاه‌های کشور است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا