اعلام آمادگی معاون علمی وفناوری رئیس جمهوری برای کمک به حوزه پدافند غیرعامل

سورنا ستاری روز دوشنبه در همایش پدافند غیرعامل در دانشگاه عالی دفاع ملی با بیان اینکه کشور در بسیاری از علوم به لحاظ تکنولوژی پیشرفت خوبی داشته، گفت: در حوزه پدافند غیرعامل وضعیتی خوبی نداریم زیرا خیلی اقدامات انجام نشده است.
وی ادامه داد: خوشبختانه امروز کشور در حوزه هایی همچون نانو، بیوتکنولوژی، پهپاد و امثال اینها جایگاه خوبی در دنیا دارد اما با وجود ظرفیت بالا از لحاظ دانش در بخش پدافند غیرعامل کار زیادی صورت نگرفته است. 
ستاری افزود: این که چرا بخش پدافند غیرعامل نتوانسته و نمی تواند از این تکنولوژی ها استفاده کند باید مورد بررسی قرار گیرد. 
معاون علمی وفناوری رئیس جمهوری ادامه داد: آمادگی داریم با ستادهای کوچک و چابک و البته علمی و با استفاده از دانش بالا، اقدامات بزرگی را در حوزه پدافند به انجام برسانیم. 
وی تاکید کرد: استفاده از تکنولوژی در حوزه پدافند غیرعامل تا کنون جزو اولویت های اول ما نبوده اما اکنون به این نتیجه رسیده ایم که این موضوع اولویت اول است و آمادگی لازم را برای کمک در این حوزه داریم. 
ستاری ابراز امیدواری کرد، با بهتر شدن وضعیت بودجه در سال آینده و جهت گیری دولت در حوزه اقتصاد، بنیان گام های بزرگی با استفاده از دانش و تکنولوژی و فناوری در حوزه پدافند غیرعامل برداشته شود. 
رییس بنیاد ملی نخبگان همچنین گفت: امروزه تیپ جنگ ها در دنیا فرق کرده و فقط داشتن توپ و تانک مزیت به حساب نمی آید اما اینکه کشور به سرمایه بزرگی همچون نیروی انسانی مجهز باشد و این نیروی انسانی متشکل از پژوهشگران و جوانان نخبه ای باشد، مزیت به شمار می رود، بنابراین باید از این مزیت به خوبی استفاده کنیم و بتوانیم تکنولوژی را در حوزه های دفاعی و مرزی جای دهیم. 
ستاری خاطرنشان کرد: وظیفه داریم در حوزه دفاعی که یکی از حوزه های اصلی کشور است سرمایه گذاری کنیم و البته جلساتی با سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل در این زمینه داشته ایم و همه گونه آمادگی برای کمک را به این حوزه داریم. 
به گزارش ایرنا، همایش پدافند غیرعامل با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل و جمعی از مسئولان در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا