حضور دانشمندان بنام بین المللی در هفتمین کنفرانس سیستمهای الکترونیک قدرت

رئیس هفتمین کنفرانس فناوری و سیستمهای الکترونیک قدرت و محرکه های الکتریکی روز دوشنبه در خصوص جزئیات برگزاری این کنفرانس به  ایرنا گفت: این کنفرانس همه ساله به میزبانی دانشگاه های مختلف کشور برگزار می شود و دانشگاه علم و صنعت، میزبان هفتمین دوره آن خواهد بود و قرار است دوره آتی نیز در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شود.
دکتر 'داوود عرب خابوری' افزود: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 28 و 29 بهمن، روزهای اصلی برگزاری کنفرانس خواهند بود و فردا، 27 بهمن ماه به برگزاری چهار کارگاه آموزشی اختصاص یافته است.
وی خاطرنشان کرد: کارگاه آموزشی 'سازگاری الکترومغناطیسی در مبدل های الکترونیک قدرت' توسط پروفسور شانون از دانشگاه گرونوبل فرانسه، کارگاه آموزشی 'طراحی مدارات کنترل الکترونیک قدرت با FPGA' توسط دکتر ذوالفقاری از دانشگاه صنعتی شریف، کارگاه 'معرفی پردازنده های DSP' توسط دکتر مدنی از دانشگاه اصفهان و کارگاه 'کاربرد مبدل های الکترونیک قدرت در حمل و نقل ریلی' توسط مهندس فرزین از جهاد دانشگاهی در روز سه شنبه، 27 بهمن ماه در دانشگاه علم و صنعت برپا خواهد شد.
عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق دانشگاه علم و صنعت، آمار مقالات ارسالی به دبیرخانه هفتمین کنفرانس فناوری و سیستمهای الکترونیک قدرت و محرکه های الکتریکی را 210 مقاله ذکر کرد و گفت: تعداد 114 مقاله توسط هیات داوران برای ارائه در کنفرانس برگزیده شدند که 70 مقاله به صورت شفاهی و بقیه در قالب پوستر به زبان انگلیسی ارائه خواهد شد.
به گفته عرب خابوری، تمامی مقالات ارسالی به دبیرخانه کنفرانس در سایت بین المللی 'آی تریپل ای' IEEE نمایه خواهند شد و به این ترتیب، این مقالات در سراسر جهان قابل دسترسی و استناد خواهند بود.
وی یادآور شد: 5 استاد خارجی و تعدادی از دانشمندان ایرانی مقیم خارج از کشورهای آلمان، فرانسه، دانمارک و شیلی در این کنفرانس حضور و مشارکت خواهند داشت.
رئیس هفتمین کنفرانس فناوری و سیستمهای الکترونیک قدرت و محرکه های الکتریکی، برگزاری دو نشست ویژه را از ویژگی های این دوره از کنفرانس برشمرد و گفت: یکی از این نشست ها با عنوان 'کنترل پیش بین مبدل های الکترونیک قدرت' روز چهارشنبه 28 بهمن برگزار می شود که سخنران اصلی آن پروفسور 'رودریگز' از کشور شیلی و نفر اول دنیا در این حوزه است.
وی ادامه داد: نشست دوم نیز با عنوان 'کاربرد مبدل های الکترونیک قدرت در ریزشبکه ها' و با حضور چند نفر از برترین استادان بین المللی این حوزه از کشور دانمارک تدارک یافته و مباحث مربوط به کاربرد مبدل های الکترونیک قدرت در حوزه انرژی های نو همچون فتولتائیک و توربین های بادی در این نشست به بحث و بررسی گذاشته خواهد شد.
عرب خابوری ابراز امیدواری کرد برگزاری این کنفرانس تخصصی به تقویت هرچه بیشتر ارتباط دانشگاه و صنعت بیانجامد.
علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت کنفرانس به نشانی http://pedstc 2016 .iust.ac.ir
مراجعه کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا