کنفرانس بین المللی مکانیک جامدات فردا در دانشگاه علم و صنعت برگزار می شود

 دبیر کنفرانس بین المللی دو سالانه مکانیک جامدات تجربی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: با توجه به فعالیت های گسترده اعضای هیات علمی دانشگاه علم و صنعت در حوزه مکانیک جامدات طی 20 سال اخیر و همچنین انتخاب دانشکده مهندسی مکانیک این دانشگاه از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان قطب علمی مکانیک جامدات تجربی، این کنفرانس از 6 سال قبل در دانشگاه علم و صنعت پایه گذاری شد.

دکتر محمود مهرداد شکریه افزود: موضوع مکانیک جامدات تجربی طی سال های اخیر در بسیاری از دانشگاه های تهران و شهرستان، مورد اقبال و توجه واقع شده و برگزاری این کنفرانس، مجالی برای ارائه و معرفی آخرین دستاوردهای علمی این حوزه و همچنین تبادل تجربیات در سطوح ملی و بین المللی خواهد بود.
وی از افزایش 60 درصدی آمار مقالات ارسالی به دبیرخانه سومین کنفرانس بین المللی مکانیک جامدات تجربی نسبت به دوره قبل خبر داد و گفت: حدود 400 مقاله از داخل و خارج کشور به دبیرخانه کنفرانس امسال ارسال شد که هیات داوران، 160 مقاله را برای ارائه در روزهای برگزاری کنفرانس برگزید.
استاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایران ادامه داد: در این دوره از کنفرانس علاوه بر محققان داخلی، از کشورهای آمریکا، کانادا، فرانسه، ایتالیا، اتریش، روسیه، مالزی و ترکیه نیز مقالاتی دریافت کرده ایم.
وی یادآور شد: کنفرانس بین المللی مکانیک جامدات تجربی از فردا 27 بهمن ماه به مدت دو روز در دانشگاه علم و صنعت برگزار می شود و 64 مقاله برگزیده به صورت سخنرانی و 96 مقاله نیز در قالب پوستر ارائه خواهد شد.
شکریه همچنین به حضور 3 سخنران کلیدی از خارج کشور در این کنفرانس اشاره کرد و گفت: یکی از استادان انستیتو علم مواد و جوشکاری دانشگاه گراتس کشور اتریش و دو استاد دپارتمان مکانیک دانشگاه پلی تکنیک میلان کشور ایتالیا به عنوان سخنران کلیدی به ارائه مباحث تخصصی در کنفرانس خواهند پرداخت.
بررسی روش های آزمایشی در زمینه های تخصصی مکانیک جامدات تجربی و دینامیک همچون الاستیسیته و پلاستیسته، آکوستیک و ارتعاشات، مواد پیشرفته و مواد مرکب، دینامیک سازه، دینامیک خودرو، بیو مکانیک، نانو مکانیک، میکرو و نانومواد، رباتیک، ارزیابی غیر مخرب و نانو مکانیک از محورهای اصلی این کنفرانس به شمار می آیند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا