گزارش ویدئویی از نمای 360 درجه مریخ

به گزارش کارشناسان و دانشمندان ناسا، هدف از این پیاده روی یا مریخ نوردی ، مطالعه منطقه ای ، بررسی نمونه ها و مطالعه ماسه های موجود در این منطقه بود که در عین حال تصاویر شگرفی از این تپه های شنی فرا زمینی برای ما زمینی ها به ارمغان داشت .

ناسا و تیم تحقیقاتی مذکور به مطالعه بر روی تپه ها و مواد ساخته شده و ساختار تشکیلاتی آن ها پرداختند . در این تحقیق ساختار شناسی عناصر موجود در این ریگ های روان کلید شناخت و درک این گروه پژوهشی از بادهای موجود در سیاره سرخ را مشخص میکند .

در ماه ژانویه گذشته ، دانشمندان ماموریت یافتند که تمام منطقه مذکور را رصد کنند . دراین میان تجربه تصویر برداری 360 درجه از این منطقه شگفت انگیز در دستور کار قرار گرفت . در هفته جاری این تصاویر با اجازه ناسا به نمایش در آمد  که در آنها مارک واتنی فضانورد ناسا این تجربه شیرین خود را با ما به اشتراک میگذارد .

همانطور  که در تصاویر مشاهده میکنید تجربه صعود از این ریگ های روان و نزدیک شدن به قله این کوه تصاویر زیبایی از این منطقه فوق العاده در اختیار بیننده قرا میدهد .

او در پایان با اشاره به شادی منحصر به فرد خود از این تجربه خاص و مشاهده نمایی بی نقص از سطح سرخ رنگ سیاره مریخ ، این تصاویر را که با دوربین های دقیق و مخصوص پژوهش های این چنینی در فضا طراحی شده است  با ما به اشترک گذاشته است .

منبع: discovery