درمان پارکینسون، استفاده از یک نانودارو به جای 9 دارو

پیشرفت‌ها در حوزه پزشکی به سمتی می‌رود که به زودی بیماری‌هایی نظیر پارکینسون نیاز به درمان‌های مختلف نداشته و تنها با استفاده از یک نوع قرص درمان‌ انجام خواهد شد.
تفاهم‌نامه‌ای میان گروه سلامت سینگ‌هلث و دانشگاه صنعتی نانیانگ منعقد شده است که براساس آن این دو مرکز باهم روی پروژه‌های مربوط به بخش درمان سرمایه‌گذاری کنند.
filereader.php?p1=main_6a992d5529f459a44
مسئولان این همکاری مشترک که 5 سال طول خواهد کشید، برای هر پروژه مبلغ 300 هزار دلار و در مجموع 2 میلیون دلار تصویب کرده اند. برتیل آندرسون از محققان دانشگاه نانیانگ می‌گوید: «امروز روزی تاریخی است؛ زمانی که رویا به حقیقت تبدیل می‌شود. در مورد این موضوع ما زمان طولانی گفتگو کرده‌ایم.»
اوی نگ از مدیران مجموعه سینگ‌هلث می‌گوید: «همگرایی میان دو مؤسسه مدت‌ها است که آغاز شده و این همکاری می‌تواند پروژه‌های مشترک بیشتری برای دو طرف ایجاد کند.»
این دو مرکز روی ساخت تیغ‌های جراحی ارتعاشی کار خواهند کرد؛ تیغ‌هایی که فرآیند پیوند استخوان را ساده‌تر و ایمن‌تر می‌کند. از دیگر پروژه‌های مشترک این دو مرکز، تولید قرص‌هایی برای درمان پارکینسون است. همچنین این دو مجموعه درصدد تولید نانوکپسول‌هایی هستند که می‌تواند چند داروی مختلف را با نرخ کنترل شده رهاسازی کند. این دارو به گونه‌ای طراحی می‌شود که تنها استفاده از یک قرص برای درمان کافی باشد. این در حالی است که در حال حاضر بیمار باید 9 قرص همزمان مصرف کند.
به گزارش فناوری های همگرا، نگ معتقد است که این همکاری مشترک می‌توانند سکویی برای پروژه‌های بزرگتر باشد. یک دانه به یک گیاه تبدیل شده و یک گیاه به درختی تنومند بدل خواهد شد. اگر شما روی یک راهبرد متمرکز شوید، با اندک سرمایه‌ای می‌تواند به نتایج بزرگی برسید. این دقیقاً کاری است که محققان این مرکز در حال انجام آن هستند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا