عرضه نسل سوم تلویزیون‌های مبتنی بر نقاط کوانتومی توسط TCL

تی‌سی‌ال (TCL) یکی از شرکت‌های تولیدکننده تلویزیون در چین است. این شرکت فناوری نقاط کوانتومی شرکت نانوسیس (Nanosys) را برای تولید تلویزیون‌های جدید UltraHD مورد استفاده قرار داده است.
استفاده از این فناوری موجب بهبود کیفیت رنگ شده و روشنایی تصویر به شکل کاملا زنده‌ای به نظر می‌رسد. 
الکس ژیانگ از مدیران شرکت تی‌سی‌ای می‌گوید: « مشتریان ما از این که ما از فناوری نقاط کوانتومی در تلویزیون‌های جدید استفاده می‌کنیم بسیار هیجان‌زده هستند. نانوسیس یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه ساخت نقاط کوانتوم مورد استفاده در تولید نمایشگر است. این فناوری می‌تواند محدودیت‌های فعلی را کنار بزند و در نهایت محصولاتی با کیفیت، کنتراست و روشنایی بهتر ارائه کند.»
میلیاردها عدد از نانوبلورهای نقط کوانتومی به صورت لایه‌ای در این نمایشگرها قرار داده شده است. این نانوبلورها موجب تشکیل رنگ زنده‌تری می‌شود.
جیسون هارتلاو از شرکت تی‌سی‌ای می‌گوید: « ترکیب فناوری نقاط کوانتومی و تلویزیون‌های HD موجب شده تا مشتریان، TCL را به عنوان یکی از شرکت‌های در حال رشد سریع در حوزه الکترونیک بشناسند. تلویزیون X1 نسل سوم تلویزیون‌های نقاط کوانتومی شرکت TCL است.»
این محصول در نمایشگاه CES در غرفه 9829 برای علاقمندان به نمایش گذاشته می‌شود و بهار2016 فروش آن آغاز می‌شود.
شرکت نانوسیس یکی از تولیدکنندگان نقاط کوانتومی برای صنعت نمایشگر است. این شرکت فناوری QDEF خود را به صورت ویژه برای تلویزیون‌های UHD ارائه کرده است. با استفاده از این فناوری، تلویزیون‌های جدید با رنگ زنده به بازار عرض می‌شود، تلویزیون‌های که مصرف کم و کارایی بالایی دارند.
به گزارش ستاد توسعه فناوری نانو، نانوسیس در سال 2011 تاسیس شده که دفتر آن در سیلیکون‌ولی است. این منطقه میزبان بزرگترین تولیدکننده نقاط کوانتومی در جهان است که سالانه 25 تن نقاط کوانتومی تولید می‌کند. این شرکت بیش از 300 پتنت و لیسانس در اختیار دارد.
شرکت تی‌سی‌ای از تولیدکنندگان تلویزیون در چین است که در سال 1981 تاسیس شده است. این شرکت علاوه بر تلویزیون، محصولات الکترونیکی مختلف تولید و به بازار عرضه می‌کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا