رونمایی از استاندارد ملی 6044 ویژگی های بتن آماده

مصطفی احمدوند روز یکشنبه در نشست خبری برگزاری جشنواره بتن و زلزله و هجدهمین همایش سالیانه موسسه بتن آمریکا (ACI) شاخه ایران افزود:تدوین استاندارد ویژگی های بتن آماده 6044، بازرسی و کنترل کیفیت فرآیند تولید بتن آماده و حمل آن به کارگاه های ساختمانی، حاصل یک فعالیت گروهی با رویکرد یکپارچگی در جامعه مهندسی عمران کشور بوده که در چهار سال گذشته انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه از سال 78 چشم اندازی برای جامعه مهندسی عمران کشور برنامه ریزی شد که دارای 9 محور و 10 نظامنامه است، گفت: درجهت پیاده کردن برنامه استراتژیک این چشم انداز درچند سال گذشته، هرسال یکی ازنظامنامه های چشم انداز برای جامعه مهندسی عمران در طول سال بررسی شده است.
احمدوند اظهارکرد: درهمایش امسال، ششمین نظام نامه شامل طرح جامع ارزیابی و بازرسی فرایند تولید بتن آماده و واحدهای تولید بتن آماده ارایه خواهد شد تا جامعه مهندسی و جامعه مهندسی عمران و بتن ایران آنچه در این استاندارد تدوین شده است را عملی کنند.
وی ادامه داد: در تدوین این استاندارد جمعی از انجمن های علمی، رهبران صنعت بتن، دانشگاهیان، صنعتگران حضور داشتند و در نهایت به یک جمع بندی با عنوان استاندارد ویژگی های بتن آماده رسیدند.
وی افزود:ویرایش های لازم بر روی این استاندارد انجام شد و در نهایت این استاندارد هفته گذشته به سازمان ملی استاندارد ایران ارایه شد و در جشنواره بتن و زلزله رونمایی خواهد شد.
احمدوند بیان کرد: استاندارد ویژگی های بتن آماده در کشور وجود داشته و در سال 80 یک بار مورد ویرایش قرار گرفته است اما این بار مقررات ملی از این استاندارد جدا شده است و استاندارد بتن آماده به تنهایی تدوین شده است.
به گزارش ایرنا، وی گفت: این استاندارد تنها استاندارد اجباری است وبا استانداردهای دیگربخش عمران متفاوت است، 34 استاندارد نوشته شده است تا این استاندارد تدوین شود، در استانداردهای مربوط به این استاندارد، استاندارد کنترل کیفیت واحدهای تولیدی بتن آماده شامل کنترل تجهیزات کارخانه های تولیدی و نیزحمل بتن آماده از کارگاه های تولیدی به ساختمان ها نیز تدوین شده و در اختیار سازمان استاندارد ایران قرار گرفته شده است.
دبیرموسسه بتن آمریکا (ACI)شاخه آسیا، اروپا و آفریقا افزود: تدوین این استاندارد درجهت توسعه پایدار است، این استاندارد عملکردی است وبه تولید کننده اجازه داده شده که ازنوآوری جهان درمواد ومصالح استفاده کند برای اینکه بتواند کیفیت بتن خود را در جهت توسعه پایدار انجام دهد.
جشنواره بتن و زلزله با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همکاری وزات علوم ، تحقیقات و فناوری در 27 و 28 بهمن ماه سال جاری در مجموعه فرهنگی ورزشی شماره یک شرکت نفت برگزار می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا