در اجلاس داووس در مورد کامپیوترهای کوانتومی هشدار داده شد

جرمی اوبرین از دانشگاه بریستول معتقد است که طی چهار سال آینده کامپیوترهای کوانتومی به رقیبی جدی برای کامپیوترهای رایج تبدیل می‌شوند. با این کار چشم انداز کسب و کار و فناوری تغییر جدی می‌کند.

اوبرین که برای اجلاس مجمع جهانی اقتصاد به داووس سوئیس سفر کرده است در جمع رهبران کشورهای جهان اعلام کرد که کامپیوترهای کوانتومی به زودی وارد صحنه جهانی شده و امنیت کامپیوترهای فعلی را به خطر خواهند انداخت. او در این کنفرانس اعلام کرد که باید برای ظهور محاسبات کوانتومی آماده باشیم.

اوبرین یکی از محققان فتونتیک کوانتومی در دانشگاه بریستول است که به عنوان عضو انجمن تحقیقات اروپا به عنوان سخنران در این نشست حضور دارد.

سرعت و عملکرد بالای این کامپیوترها می‌توانند گره بسیاری از تحقیقات علمی را باز کنند در حالی که خود منشاء برخی از ناامنی‌ها خواهند شد.

اوبرین می‌گوید: « در کمتر از 10 سال کامپیوترهای کوانتومی به بخشی از زندگی تبدیل خواهند شد، کامپیوترهایی که مجهز به هوش مصنوعی مجهز هستند. این کامپیوترها می‌توانند کسب و کار امروزی را متحول کرده و چالش‌های امنیتی نیز ایجاد کنند. کسب و کارهای مختلف باید برای این فناوری آماده شوند.»

به گزارش ایسنا، در این اجلاس، اوبرین به بررسی وضعیت شرایط کنونی محاسبات کوانتومی پرداخته و کاربردهای آنها را ارائه داد. همچنین او به ارائه معماری خود برای طراحی و ساخت این کامپیوترها اشاره کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا