مرگ ناگهانی مصرف کنندگان داروهای انرژی زا

دکتر مسعود اسلامی در گفتگو با مهر، نسبت به افزایش مصرف داروهای انرژی زا در بین جوانان هشدار داد و گفت: مصرف داروهای انرژی زا به بهانه افزایش انرژی و تقویت ماهیچه ها در بین جوانان افزایش یافته که مصرف این مواد عوارض فراوانی برای سلامت قلب به همراه دارد.

وی افزود: متاسفانه برخی دانشجویان در شب های امتحان برای بیدار ماندن و درس خواندن از داروهای انرژی زا استفاده می کنند که موجب ایست قلبی، سکته قلبی و در نهایت مرگ قلبی می شود.

دبیر انجمن آترواسکلروز ایران، عنوان کرد: برخی داروهای انرژی زا تحت عنوان داروهای «آنابولیک» در باشگاه ها برای دوپینگ مورد استفاده قرار می گیرند که این داروها موجب تخریب عضله قلب، نارسایی قلبی، نامنظمی شدید قلبی و ایست قلبی می شود.

اسلامی، آمفتامین را دسته دیگری از داروهای تهدید کننده سلامت قلب دانست و اظهار کرد: قرص های آمفتامین، شیشه، ایکس و… نیز عوارض شدید قلبی به همراه دارد.

وی نسبت به داروهای گیاهی که برای کاهش وزن شدید در ماهواره تبلیغ می شود، هشدار داد و گفت: توصیه می شود افراد به هیچ عنوان این دسته از مواد تبلیغی را مورد استفاده قرار ندهند زیرا این دسته از مواد ترکیبات مشخصی ندارند و می تواند موجب مرگ ناگهانی شود.

سمپوزیوم یک روزه نکات مهم در درمان هیپرتانسیون شریانی و مشاوره های قلب و عروق ۳۰ بهمن در هتل پارسیان اوین برگزار می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا