اسب‌ ها حالات چهره انسان را درک می کنند

سگ های اهلی به دلیل درک بالا و همدلی با انسان ها به عنوان بهترین دوست بشر در میان حیوانات شناخته می شوند؛ اما مطالعه جدیدی نشان داده است که اسب ها نیز این ویژگی ها را در خود دارند.

بنابر مشاهدات این محققان، واکنش اسب ها به چهره های خشن بسیار متفاوت بود. اسب ها برای مشاهده صورت های عصبانی از چشم چپشان بیش تر استفاده می کردند و دلیل این امر نیز به خاطر فرایند های موجود در نیم کرده راست مغز است

در این تحقیق، مشخص شده است که اسب ها می توانند حالات چهره اشخاص را بخوانند و حتی شاد بودن، ناراحتی یا اضطراب داشتن افراد را نیز تشخیص دهند. این تحقیق تائید می کند که اسب ها انسان را بیش از چیزی که تصور می شد درک می کنند. امی اسمیت به عنوان یکی از راهبران این تحقیق در این باره بیان کرد که: «ما مدتی است درک کرده ایم که اسب ها یک گونه اجتماعی پیچیده هستند اما این اولین باری است که مشاهده می کنیم که اسب ها می توانند میان حالات چهره مثبت و منفی افراد تفکیک قائل شوند.»

محققان برای انجام این تحقیق به 28 اسب تصاویری از انسان های نا آشنا با حالات چهره مثبت و منفی را نشان دادند. سپس به مشاهده واکنش های اسب ها در هنگام مشاهده تصاویر پرداختند.

بنابر مشاهدات این محققان، واکنش اسب ها به چهره های خشن بسیار متفاوت بود. اسب ها برای مشاهده صورت های عصبانی از چشم چپشان بیش تر استفاده می کردند و دلیل این امر نیز به خاطر فرایند های موجود در نیم کرده راست مغز است که با محرک های تهدید همراه است و در چشم چپ خود را نشان می دهد. علاوه بر این افزایش ضربان قلب و دیگر رفتار های استرسی نیز در هنگام مشاهده این چهره ها از اسب ها دیده شده است.

کارن مک کامب (Karen McComb) به عنوان یکی از محققان این تحقیق در این باره بیان کرد که: «این امر درک بزرگی در زمینه چگونگی مشاهده شرایط توسط اسب ها را برای ما فراهم می آورد و به طور واضحی نشان می دهد که آنها این شرایط را منفی تلقی می کنند.»

مک کامب می گوید که توضیحات بالقوه مختلفی برای نتایج مطالعه آنها وجود دارد. اول این که اسب ها ممکن است این توانایی را از اجداد خود به دست آورده باشند. گونه ها ممکن است در طول زمان خواندن نشان های عاطفی چهره افراد را در طول زمان به دست آورده باشند و دوم این که اسب ها ممکن است از طریق تجربه این توانایی را کسب کرده باشند.

 این تیم هم اکنون برای پی بردن به این موضوع در حال انجام آزمایش های جدیدتری در این زمینه هستند.

منبع: techtimes

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا