فائو:استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی عامل بحران کشاورزی است

 «هلنا سمدو» قائم مقام مدیرکل سازمان خواربار وکشاورزی سازمان ملل 'فائو' روز چهارشنبه در کنفرانس وزرای بهداشت کشورهای اروپایی در آمستردام هلند که بمنظور بررسی مسائل مربوط به میکروب زدایی در کشاورزی برگزار شد، اعلام کرد که استفاده از آنتی بیوتیک ها و برخی دیگر از مواد شیمیایی میکروب زدا در کشاورزی موجب مقاومت بیشتر بسیاری از میکروب ها شده و تلاش ها و پیشرفت های صد ساله بهداشتی درمورد انسان ها و حیوانات را خنثی می کنند.
وی مقاومت های میکروبی در مقابل میکروب زداها را تهدیدی جهانی توصیف کرد که به کشور های اروپایی محدود نمی شوند و به همین دلیل برخورد با این مسئله در جهان به هم پیوسته امروز به تلاش های هماهنگ جهانی نیازمند است.
قائم مقام مدیرکل فائو بر این مسئله تاکید کرد که مقاومت میکروب ها درمقابل مواد میکروب زدا در صنعت کشاورزی علاوه بر تاثیرات نگران کننده ای که بر بهداشت انسان ها برجای خواهد گذاشت، سلامت حیوانات را نیز بخطر انداخته و عواقب سنگینی را در امنیت غذایی جهان بدنبال خواهد داشت.
وی با قدردانی از مسئولین دولت هلند بخاطر تدابیر مورد استفاده در کاهش 60 درصد از مواد دارویی در کشاورزی این کشور در سال های اخیر، گسترش و ترویج این تدابیر در کشورهایی را که از امکانات و فن آوری های پیشرفته و ضرورری برخوردار نیستند یکی از چالش های بزرگ جهان دانست.
به گزارش ایرنا؛ سمدو در نهایت پیشرفت های گسترده در بهداشت و نظافت، پیشگری بیماری ها ، نظارت بر دامپروری و تشخیص های دقیق پزشکی را در کنار تغذیه کیفی برای تقویت بهداشت در محصولات کشاورزی و ماهیگیری شرط لازم و حیاتی در جهت کاستن از مواد شیمیایی در صنعت کشاورزی ذکر کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا