اگر به سلامت دندان اهمیت می دهید، با دهان تنفس نکنید

به تازگی تیمی از دندانپزشکان مرکز پژوهشی سر جان والش در کشور نیوزلند ، با تجزیه و تحلیل میزان pH موجود در دهان افراد مختلف به بررسی نقش تنفس با دهان در هنگام خواب پرداخته و در این مطالعات از برخی از این افراد خواستند در هنگام خواب بینی خود را با گیره های مخصوصی مسدود کنند.

پژوهش های دانشمندان نشان می دهد که میزان pH دهان افرادی که در هنگام خواب با دهان باز می خوابند  و تنفس آن ها از طریق دهان انجام می شو د، 6.6 است در حالی که میزان pH دهان افراد عادی و کسانی که از طریق بینی تنفس می کنند ، 7 اعلام شده است.

بررسی های بعدی نشان داد که میزان pH دهان افرادی که در هنگام خواب با دهان باز خوابیده بودند و تنفس آن ها از طریق دهان انجام می شد، 6.6 است در حالی که میزان pH دهان افراد عادی و کسانی که از طریق بینی تنفس می کردند، 7 اعلام شده است.

در مطالعات دیگر انجام شده در این رابطه ، دانشمندان دریافتند چهار ورزشکار از هر ده ورزشکاری که درگیر ورزش هایی مانند فوتبال یا دو سرعت هستند که احتمال تنفس دهانی در آن ها بیش تر از سایر ورزش ها است  ، دارای مشکلات پوسیدگی دندان و بیماری های لثه ناشی از تنفس از طریق دهان هستند.

در این مطالعات، 187 فوتبالیست حرفه ای مورد مطالعه قرار گرفته و نتایج تجزیه و تحلیل های انجام شده نشان می داد که 77 درصد از این افراد نیاز به پر کردن دندان ها دارند.

منبع: hfmagazineonline

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا